Outlook 2013 - vergader verzoeken komen in groepsmailboxen terecht waar ze niet horen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Riesj77

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jan 2017
Berichten
2
Goedemiddag allen,

Ik heb een vrij vreemd probleem.
De situatie is als volgt:

Een klant van ons heeft een x aantal mail-only afdelings mailboxen, dus waar verder geen "echte" gebruiker aan hangt.
Op deze mailboxen zijn rechten uitgedeelt (redacteur) aan een bepaald aantal gebruikers.
Deze gebruikers kunnen in principe alles in die mailbox behalve deleten.
Verder niet relevant.

Het probleem:
Als iemand die rechten heeft op die mailboxen een vergaderverzoek doet aan een willekeurig persoon BUITEN deze groep om, dan verschijnt het verzoek ook altijd in deze mailboxen.
Dus er wordt niet naar deze mailboxen gemailed, ook niet cc of bcc, en toch komen deze vergaderverzoeken ook binnen op deze mailboxen.

De betreffende gebruiker die het verzend ziet niet dat hij/zij het ook verstuurd naar deze mailboxen. Dus het lijkt erop dat outlook/exchange dit na het verzenden toevoegd.
Het rare is ook dat als je het verzoek bekijkt dat er dan bijstaat dat die 2 mailboxen vereist zijn!!
Zie bijlage voor een screenshot.
outlookvereist.JPG


Ik snap niet waar outlook/exchange het vandaan haalt om die gezamelijke mailboxen vereist erbij te zetten bij elke vergadering die de gebruikers doen.
Ik hoop dat iemand hier mij op het juiste spoor kan zetten.

Mvgr,
Richard
 
In de regel denkt software niet zelf na, om iets toe te voegen. Probleem ligt waarschijnlijker aan de gebruikerskant of bij de instellingen.

Mijn eerste stap zou zijn om te controleren vanuit welk account men een vergaderverzoek stuurt. Als dit vanuit de groepsmailbox is, dan is hetgeen gebeurt nogal logisch.
 
In de regel denkt software niet zelf na, om iets toe te voegen. Probleem ligt waarschijnlijker aan de gebruikerskant of bij de instellingen.
Mijn eerste stap zou zijn om te controleren vanuit welk account men een vergaderverzoek stuurt. Als dit vanuit de groepsmailbox is, dan is hetgeen gebeurt nogal logisch.

Als het inderdaad bij 1 gebruiker zou gebeuren dan zou ik denken aan een gebruikersfout.
Maar het gebeurd bij alle gebruikers die rechten hebben op die 2 mailboxen.
Ze mailen ook gewoon vanuit hun eigen mailbox, bij VAN staat ook gewoon hun eigen emailadres.
De gehele gezamelijke emailboxen zouden helemaal niet in dit verhaal voor moeten komen... en toch komen ze er bij elk vergaderverzoek wat deze gebruikers doen bij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan