40 sec laadtijd bij eerste server-request

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cyroq

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Berichten
180
Hoi,

Er hebben al meerdere personen naar dit probleem gekeken en de oplossing is vooralsnog niet gevonden. Wellicht dat iemand mij hier kan helpen.
Ik beheer een Wordpress website met WooCommerce en de plugin WooCommerce Bookings. Omdat ik een SSL certificaat wilde installeren moest ik upgraden van hostingpakket, en na de upgrade gebeurt het volgende: wanneer een pagina opgevraagd wordt waar de Bookings plugin actief is, duurt het circa 40 seconden voordat de eerste request behandeld wordt. In de meeste gevallen komt er echter een 503 error Backend Fetch Failed (Varnish timeout). Erg vervelend, want de eigenaar van de website loopt hierdoor klanten mis in zijn webshop.
In /log zijn geen errors te vinden, ik heb de database al een keer opnieuw erin gezet (voor het geval dat deze corrupt was geraakt tijdens het verhuizen van server), met gzip heb ik het iets sneller kunnen maken, maar het hostingbedrijf weigert mij te helpen en het probleem bestaat nog steeds. Omdat het probleem zich alleen voordoet bij deze plugin, vermoed ik dat er iets mis gaat in de database-aanvraag van gegevens die bij deze plugin horen (boekingsdata etc). Wat mij verwart is dat de pagina er soms dus wel doorheen komt, maar gewoon heel lang duurt.

Welke database-expert kan mij een zetje in de goede richting geven? De enige optie die ik op het moment zelf nog zie, is de website opnieuw stukje bij beetje opbouwen, maar dat kost mij natuurlijk enorm veel tijd (en geld).

Alvast bedankt!
 
Ik neem aan dat als de booking plugin uitgezet wordt, gaat alles wel snel?
Zijn er alternatieven te vinden voor deze plugin?

Buiten dat, is 40sec wel heel erg lang, dit zou niet moeten mogen.

Is het een grote database? Zijn de indexen in orde op de database?

Kun je wat meer info geven over de serverkant van de website?
 
Wel raar dat het hostingbedrijf weigert te helpen. Ik zou toch wel verwachten dat ze enige leidraad zouden kunnen geven waardoor de traagheid zou ontstaan. Voor een systeembeheerder is het maar een paar minuutjes werk om dit te tackelen via zijn command-line.
 
Als ik persoonlijk met je in contact kan komen kan ik het mogelijk voor je oplossen. De oplossing wordt hier uiteraard gedeeld.
Edit: Wel even een toevoeging. Als het om shared hosting gaat is het het probleem van de hoster. Anders is het niet op te lossen. Gaat het om een VPS of dedicated server dan kan ik je voorzien van een oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het raar vinden als de provider het pakket niet een weekje wilt downgraden zodat je zonder SSL kan testen of alles normaal werkt.
 
Bedankt voor de reacties!

Ik neem aan dat als de booking plugin uitgezet wordt, gaat alles wel snel?
Ja, inderdaad
Zijn er alternatieven te vinden voor deze plugin?
Helaas niet, dit is de enige plugin die de functionaliteiten biedt die nodig zijn.

Buiten dat, is 40sec wel heel erg lang, dit zou niet moeten mogen.

Is het een grote database? Zijn de indexen in orde op de database?
Tja, wat is groot? Wordpress met WPML en WooCommerce is denk ik wel aardig groot. Wat bedoel je met de indexen op orde hebben?

Kun je wat meer info geven over de serverkant van de website?

Servertype: MySQL
Serverversie: 5.6.25-1~dotdeb+7.1 - (Debian)
Protocolversie: 10
Karakterset van server: UTF-8 Unicode (utf8)
Apache/2.4.10
Client-versie van databank: libmysql - mysqlnd 5.0.11-dev - 20120503

Wel raar dat het hostingbedrijf weigert te helpen. Ik zou toch wel verwachten dat ze enige leidraad zouden kunnen geven waardoor de traagheid zou ontstaan. Voor een systeembeheerder is het maar een paar minuutjes werk om dit te tackelen via zijn command-line.
Inmiddels heb ik meer contact met ze, maar verder dan "check de logs en debug mode van WP even" komen ze niet.

@JaICTDronten: dankjewel, maar ik weet niet zeker of het shared hosting is (denk het niet). Het gaat om dit pakket: https://www.mijndomein.nl/producten/webhosting-plus
@bron: ik heb het SSL certificaat nog maar even niet geïnstalleerd, ik wil eerst dit probleem opgelost hebben.
 
Bel of mail me morgen even dan kan ik het voor je oplossen. Oplossing wordt hier vervolgens geplaatst.
 
TS gesproken via de email. TS heeft geen beschikking over SSH toegang en de hosting provider wil deze ook niet verstrekken. Zonder SSH toegang is dit probleem niet op te lossen. Conclusie: Overstappen naar een andere hosting provider die wel SSH toegang bied óf wel bereid is om te helpen.
 
Inderdaad. Tenzij iemand anders nog ideeën heeft om dit op te lossen, stap ik tijdelijk over op een andere plugin waardoor dit probleem niet optreedt.
Wellicht dat ik dit later weer oppak. Bedankt voor jullie reacties!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan