Windows 7 op harde schijf waar eerst windows 10 op stond zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pat01

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2008
Berichten
40
Hallo,

mijn oude laptop draaide, voordat ie er de brui aan gaf, op Windows 10. Ik heb de harde schijf eruit gehaald en een behuizing ervoor gekocht zodat ik hem via usb aan mijn nieuwe laptop kan hangen.

Ik wil echter nu die schijf gaan gebruiken om er, als dat kan tenminste, via mijn nieuwe laptop windows 7 op te installeren en hem dan weer terug te zetten in mijn oude laptop, kijken of ie dan weer werkt (probleem werd volgens mij veroorzaakt door grafische kaart icm Windows 10).

Vragen die ik heb zijn:
- hoe moet ik de oude harde schijf formatteren?
- kan ik W7 vanaf mijn nieuwe laptop op de oude harde schijf installeren?
- hoe zorg ik ervoor dat mijn oude laptop "vergeet" dat er ooit windows 10 op heeft gestaan of is dat niet nodig als ik de oude harde schijf formatteer en er W7 op zet

Alvast bedankt!
 
Nee, je kunt niet 7 op die schijf zetten en dan terugplaatsen.
 
Idd zo kan het niet. Is die schijf in gpt kan je daarop ook geen win 7 installeren. Dan moet je die conferteren naar mbr
 
Je kan het beste een Linux live distro, b.v. gparted live downloaden en eerst alle partities op de harde schijf weggooien. Vervolgens kan je de schone schijf weer in de oude Laptop terug zetten en Windows opnieuw installeren.

Het trucje met gparted live is nodig om echt alle partities te kunnen verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan