Bepalen wanneer dag begint en eindigt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Syphera

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2004
Berichten
189
Mij is gevraagd een productie overzicht per dag/week te maken.
Op zicht niet moeilijk, maar onze productiedag begint om 23:00 uur en eindigt een dag later op 22:59 uur (dit ivm ploegendienst)

Hoe kan ik in een SQL query definiëren dat een dag om 23:00 uur begint en om 22:59 uur eindigt?
Is dit überhaupt mogelijk?

groet,
Michel
 
Hoe kan ik in een SQL query definiëren dat een dag om 23:00 uur begint en om 22:59 uur eindigt?
Nee, dat is niet mogelijk. Je kunt uiteraard best een query maken waarin je een criterium maakt waarin records vallen die op een bepaald moment zijn gestart en voor een bepaald moment zijn gestopt. Dat is een kwestie van de startdatum+starttijd bij elkaar optellen als je die apart invoert. En als je de starttijd met de functie NOW() vastlegt, hoeft dat niet eens, want dan heb je die waarde al. Daar kun je dan wel op filteren.
Wat je zou kunnen doen is een tabel maken waarin de bloktijden vastliggen voor een bepaalde periode. Dus voor de maand Januari leg je alle begin- en eindtijden van de ploegendiensten vast. Met een gefilterd Cartesisch product bepaal je dan in welk blok een geklokte starttijd en eindtijd valt.
 
Ok bedankt OctaFish voor je snelle reactie.
Zo'n extra tabel had ik al, maar was benieuw of het ook makkelijker kon.

Blijf dus maar werken met die extra tabel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan