Update Windows10 vastgelopen (opnieuw dus!)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brousse

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2014
Berichten
17
Vorig jaar hetzelfde probleem, nu weer dus.
Bij afsluiten 's avonds melding: update installeren en afsluiten of herstarten.
Een paar dagen geleden voor het eerst: na (deels) installeren herstart de pc en begint opnieuw met (verder?) installeren. Na bijna 2,5 uur begint herstart en dan zwart scherm met de rondcirkelende puntjes. Na een uur maar de geweldsknop gebruikt en dan begint de tweede poging tot installeren. Na een kwartiertje wachten opnieuw de geweldsknop ingedrukt en nu start de pc op met herstel oude versie.
Dit gebeurde me gisteren dus opnieuw, met hetzelfde resultaat.
Hij werkt dus nu weer (in de oude versie), maar alles lijkt verdacht veel op de problemen van een paar maanden geleden toen een grote update ook vastliep.
De conclusie toen was dat mijn NAS-backup niet herkend werd of niet goed matchte met de update.
Toen ging het na een tijdje gewoon weer goed.
Is dit bekend? Moet ik nu maar opnieuw wachten tot de heren van Windows het behaagt om mij terwille te zijn?
Groetjes van een koud maar zonnig Frankrijk
 
Is dat een volwaardige computer of zo een zwaake media streamer computer die toevallig Windows 10 32bits draait?
 
Nash-synology back-up

Volwaardig? Ik denk het wel. Het is de Synology DS215J die automatisch bestanden back-upt, met 2 (3T) harde schijven die als kopieen van elkaar elk een volledige kopie bevatten. Gekoppeld aan mijn beide pc's (een desktop, die nog onder Windows Vista draait en mijn laptop die onder Windows 10 draait).
 
Sinds wanneer draait op een NAS windows?
 
Als je weet dat de Synology het probleem is voor die update dan zorg je er toch voor dat hij niet is aangesloten wanneer de update loopt?
 
Gisteren een dagje afwezig, dus heb ik de NAS uitgezet en Windows Update zijn gang laten gaan; 12 uur later was mijn laptop nog steeds bezig en heb ik dus opnieuw de update-die-geen-update-werd afgebroken en de oude versie laten herstellen.
Ik werk dus nog steeds onder de vorige versie en de nieuwste (inmiddels oude) update is nog steeds niet aangebracht.
 
Kan je niet het courante Windows10 downloaden en je systeem bijwerken naar deze versie door middel van een upgrade?
 
Geen idee....

Ik heb geen idee!
Ik heb destijds de versie van Windows 8 overgezet op Windows 10, en dat is ook daarna zonder problemen gegaan.
Omdat ik sinds ??? ergens dit najaar voor het eerst een update kreeg die vastliep, heb ik mij hiermee gemeld op de site.
Hoewel de destijds aangedragen oplossingen niet werkten, ging na enige tijd een automatisch gestarte update er plotseling wel doorheen.
En nu dus opnieuw hetzelfde euvel.
Hoe ik dus het courante Windows10 zou moeten downloaden en bijwerken?
 
Ik zal de laptop een grote beurt geven. Het komt erop neer dat je eerst weer schoon Windows 8 op deze laptop zet en deze laat bijwerken. Dan komt op een bepald moment het aanbod om naar windows 10 bij te werken. Dat doe je zonder product key. Desondanks krijg je later een automatische activatie van Windows. Afhankelijk van de leeftijd van de computer zal ik nog overwegen om een nieuwe harde schijf (SSD?) in te bouwen. Dan start zo een knuffelbeest heel snel op.
 
Oeps!

Dat klinkt niet er leuk en zal veel tijd vragen.
Niet de oplossing waar ik op zit te wachten....:(!
 
Maar op die manier raak je bevriend met Windows en het is de redenen waarom ik van Linux ben gegaan naar OS X. Voor windows moet je gewoon eens in de tijd tagen vrijmaken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan