• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Conditional formatting vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrisje181

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2008
Berichten
106
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag:

Hoe kan ik met conditional formatting ervoor zorgen dat het volgende gebeurt:

if(W1="Gepind met eigen pas";"45")

Of te wel, als de tekst overeenkomt met Gepind met eigen pas, dat hij dan in cell W1 nummer 45 plaatst, in plaats van de tekst. Maar de tekst wordt dus eerst ingevuld.

Het mag ook vanuit een list functie,
Dat ik bijvoorbeeld Gepind met eigen pas selecteer en dat hij dan 45 plaatst in de cell.

Voor beide dingen geld dat ik de keuze selecteer in cell W1
 
chrisje,

met voorwaardelijk opmaak kun je alleen opmaak wijzigen NIET de inhoud van een cel.
 
Wat moet er in de andere gevallen staan?

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Dat ik bijvoorbeeld Gepind met eigen pas selecteer en dat hij dan 45 plaatst in de cel

En waarom zou je de moeite nemen om eerst die tekst te tikken om daarna die 45 te zien verschijnen? Als je dit toch weet, is het toch véél eenvoudiger om zelf gelijk die 45 in te tikken???
 
Komt een andere code, ik heb in totaal een stuk of 7 verschillende, maar die heb ik nu niet in mijn hoofd allemaal.
Mocht hij aan alle 7 verschillende niet kloppen, dan moet de cell leeg blijven. ook geen 0 ofzo, maar gewoon blanko
 
En waarom zou je de moeite nemen om eerst die tekst te tikken om daarna die 45 te zien verschijnen? Als je dit toch weet, is het toch véél eenvoudiger om zelf gelijk die 45 in te tikken???

Ik heb een dropdown list, met meerdere code's, en ik ga niet telkens opzoeken onder welke code ik hem moet wegzetten...
 
OK. En hoe heb je die dropdown aangemaakt? Via Data Validatie of via een object uit de Forms of ActiveX besturingselementen?
Kan je niet even je voorbeeld als bijlage plaatsen? Werkt voor de helpers wel zo makkelijk.
 
Heb zo even geen voorbeeldje, maar mijn dropdown is aangemaakt via de data validatie, list optie en dan op een apart tabblad de lijst. Die moet dus per item worden omgezet naar een nummer.
 
...ahhhh... Hier hoopte ik al op. Kan je dan niet heel eenvoudig een extra kolom achter je invoerveld zetten? Daar plaats je dan een VLOOKUP (vert.zoeken) formule in die je laat kijken in je tabel waar je ook je omschrijvingen uit ophaalt. Als je die tabel dan óók met 1 kolom uitbreidt en dáár de betreffende codes inzet, ben je klaar. Is dit een werkende oplossing voor je?
 
En hoe had je dat in gedachten dan, zou kunnen werken denk ik. Maar wil niet dat op mijn hoofd velden de tekst zichtbaar is of blijft.
 
Als je al een dropdown lijst hebt, dan kan je deze hier plaatsen.
Een formule is dan zo geschreven.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Maar wil niet dat op mijn hoofd velden de tekst zichtbaar is of blijft.
Tja, da's dan spijtig. Dan werkt het niet met wat ik in gedachten had. Het lijkt mij trouwens ook wel voor de "terugweg" handig om te kunnen blijven zien wat zo'n code dan inhoudt...
 
Kan m.i. nog steeds door de tekstkleur aan te passen.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Kijk eens naar dit. Het blad Lijsten heb ik laten staan voor de duidelijkheid maar kan je verbergen:
Bekijk bijlage BP.xlsm

De gegevens in het blad Lijsten kan je naar wens aanpassen.
Dat is wel eenrichtingsverkeer, een gekozen waarde wijzigt er niet mee.
Het is dus van belang zo'n lijstje initiëel correct te vullen.
 
Laatst bewerkt:
heb even een andere vraag: is het mogelijk om de bedragen op een blad te splitsen op basis van het code field.
Bijgevoegd een documentje, waarbij de bedoeling is dat ik het bedrag van de desbetreffende code onder het goede lijstje kan krijgen.Bekijk bijlage voorbeeld file.xlsx
 
heb even een andere vraag
Het lijkt me beter om je bij je originele vraag te houden. Stel een nieuwe vraag in een nieuw topic en reageer dus op gegeven hulp-oplossingen en vragen...
 
Laatst bewerkt:
Daarnaast hoor ik graag of het voorbeeld in #15 de oplossing voor je originele vraag is.
 
Het voorbeeld in #15 ziet er goed uit, vraag me alleen af hoe je dat hebt gedaan..
 
Het is een combinatie van een dropdown lijstje, het lijstje in het blad Lijsten, het worksheet_change event op Blad1 en een routine in een module.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan