Google Photos

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Berichten
227
Beste helpers

Ik heb een vraag over hoe je de synchronisatie van Google Photos in werking stelt en in de hand kunt houden.

Ik heb het volgende gedaan: Google> klik op Google Drive bij de apps (rechts boven) > My Drive wordt geopend> tandwiel rechts boven > er opent een keuzemenu met de onderdelen: Instellingen, Drive downloaden, Sneltoetsen, Help —->kies Help> Er opent een zoekmenu met thema’s: synchronisatie instellingen veranderen, mappen kiezen die je wilt synchroniseren, down- en uploadsnelheid wijzigen ——>Kies mappen kiezen…..etc.
De instructies vertellen mij dan: ga naar Finder> programma’s> Google Drive> Klik rechtsboven op Meer (drie puntjes verticaal onder elkaar)> voorkeuren> synchronisatie-opties> kies een optie etc.

Maar die drie puntjes (Meer) zie ik niet.

Wel vind ik een Google Photos Backup app. en op mijn harddisk (onder….>Pictures) een map Google Photos Backup die leeg is.

Er staat een grote hoeveelheid foto’s gerangschikt per jaar en per gebeurtenis op mijn Mac onder Documenten.

Wat heb ik verkeerd gedaan? Ik denk, dat ik iets moet downloaden. Maar ik wil zelf de synchronisatie kunnen starten als ik klaar ben met mijn instellingen. Zodat dat niet meteen spoorslags van start gaat zoals ik wel eens eerder zag. En ik wil vooral juist zeker eerst kunnen kiezen welke mappen gesynchroniseerd worden.

Ik gebruik macOS Sierra version 10.12.2

Wat raden jullie mij?

Alvast bedankt, Dirk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan