Een illegale Windows 7 OS ''corrupt'' mijn PC!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Avanb96

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jan 2017
Berichten
2
Hi mensen,

Twee jaar geleden heb ik mijn eerste game pc gekocht. Mijn pc had ik uitgerust met (destijds) beste GPU, i7 processor, SSD, etc. Alles werkte perfect. Ik was helemaal blij. :)

Maar in al mijn ontwetendheid (ik was geen expert in computers) had ik de Windows 7 32-bit besturingsprogramma geinstalleerd op mijn nieuwe pc.
Zoals de meeste van jullie weten is het niet mogelijk om de nieuwste games te draaien op een 32-bit besturingsprogamma. :p

Dus heb ik via uTorrent een illegale kopie van Windows 7 64-bit gedownload en geinstalleerd om mijn favoriete games te kunnen spelen. Dit verliep allemaal prima, totdat ik na 30 dagen meldingen kreeg. Ik had blijkbaar geen product key (wist ik veel):shocked:.
En word ik tot heden geteisterd met meldingen dat ik mijn serial key moet invullen (die ik dus niet heb). :(
Uiteindelijk ben ik die meldingen zat -en het idee dat mijn pc draait op een illegale versie van Windows 7- heb ik een legale Windows 10 OS gekocht + serial key en op een USB gezet.

Maar nu het grote probleem: als ik de OS.exe van Windows 10 open vanuit mijn USB en het mij uiteindelijk vraagt om een schijf te kiezen om mijn Windows 10 op te slaan krijg ik een foutmeldingen dat mijn PC bestanden mist!

Uiteindelijk heb ik een vriend die ICT studeert om hulp gevraagd (hij heeft het met andere besturingsprogramma's geprobeerd) en nogsteeds krijg ik dezelfde foutmelding. Hij claimt dat door die illegale versie die ik heb geinstalleerd mijn pc heeft ''gecorrupt''? :confused:

Ik vind dat echt onwijs jammer en hoop ik dat hier mensen zijn die mij kunnen helpen?

Ik refresh de thread om het uur en ik zal proberen zo snel mogelijk te reageren! :thumb:

Groetjes

Aron
 
Ach, ook ICT mensen vertellen wel eens onzin, heeft er niets mee te maken.

Je dient met een bootable stick of dvd op te starten dan kun je gewoon de partitie(s) wissen en nieuwe aan laten maken door W10 of die waar W10 op moet eerst formatteren.

USB stick gemaakt met Rufus of hoe kom je aan die W10 op die stick?
 
Hoi Lange Pier,

Precies, alsof de hoop al verloren was!

Ik heb mijn usb stick bootable gemaakt met ISO burn.

Wat gebeurt er precies als ik partities wis/formatteer? Is dit irreversibel? Want als het dan nog niet lukt ben ik dan al mijn bestanden kwijt?

En wat doet je denken dat dit de oplossing is? (niet dat ik je computer wijsheid in acht neemt, maar ik ben gewoon benieuwd :p)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, die keuzes mag je zelf maken, partities wissen is alles weg, bij formatteren van de C: schijf dan alleen daarvan.

Of eerst alles wat je wilt houden even ergens anders op zetten, je hebt ook W7 64 kaal geïnstalleerd dus veel zal het niet zijn.

Overigens hoef je bij enkele games een 64bit OS te hebben, meeste kan gewoon op een 32bit.

Wat zie je bij een upgrade vanuit W7 zelf?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan