Volgorde van "openen met" wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

avkelen

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2006
Berichten
10
Mijn foto's/afbeeldingen open ik standaard met Microsoft Office Picture Manager.
Sommige afbeeldingen wil ik met een ander programma openen. Daarom klik ik rechts: "Openen met".
Hier verschijnen bij mij een 10-tal mogelijkheden. Nu wil ik één ervan bovenaan zetten.
Hoe verander ik die volgorde ?

Mijn bestuuringssysteem is Windows 8.1
Ter info: ik ben een leek in die materie!

Wie kan mij helpen ?
 
Ik weet zo geen tool. Op internet lees ik dat dat kan door in het register wijzigingen aan te brengen. Echter voor een leek is dit risicovol, dus als je het aandurft maak eerst een registerback-up, herstelpunten en back-ups. Deze gevonden en deze. Ik kan het niet nakijken, want ik heb geen W8.1
Wacht nog eerst antwoorden af!
 
Onderwerp verplaatst van de BIOS sectie naar WINDOWS 8
 
Dit type bestand altijd met dit programma openen aanvinken, of heb je die optie niet?
 
Nee ik wil het niet altijd met dat programma openen. Ik laat mijn jpeg of jpg bestanden altijd openen met Microsoft Office Picture Manager (blijft zo standaard ingesteld).
Maar voor sommige toepassingen wil ik af en toe een ander programma gebruiken. Nu wil ik dat dit programma bovenaan de lijst komt te staan.

In het register "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\OpenWithList" heb ik de volgorde veranderd, zowel voor jpg als voor jpeg, maar alles blijft hetzelfde, zelfs na een heropstarten.
 
Ik heb het opgezocht in het register en nog eens de link gelezen en het is niet wat jij wilt.
 
Het leek me nochtans logisch dat ik in die 'OpenWithList' de volgorde kon veranderen.
Windows is ondoorgrondelijk!
 
Volledig mee eens en zou ook niet moeilijk moeten zijn. Helaas men draait bij de zoekresultaten op Google om de vraag heen. Het gaat wel over Context menu maar een stapje verder begrijpt men dan niet.
 
Probeer het eens met deze tool.