Huawei p8 en usb verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

kimswerd

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2015
Berichten
286
Goedemiddag

Als ik mijn telefoon via usb aan mijn laptop (Windows 10) verbind,dan geeft ie alleen op de telefoon aan van:alleen opladen?
Nu heb ik een Huawei p8 en het programma HiSuite op de laptop,daar mee kun je telefoongegevens zoals media e.d op je laptop zien.
Kortom,mijn laptop ziet mijn telefoon dus niet.
Hoe los ik dat op??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo, De App zal ook geïnstalleerd moeten zijn op de telefoon. Misschien is dat het geval maar moet het geupdate worden naar de laatste versie. Ga hiervoor naar de Google Play Store en kies uit het menu van de drie streepjes Mijn Apps. In de lijst dan naar alles van Huawei en Huawei Backup en bij de juiste voor Update kiezen.

Anders de App zoeken op Playstore en installeren.

Eventueel een andere USB aansluiting op de computer proberen.
 
usb

Heb alles geprobeert,maar nu is het zover dat hij mijn telefoon herkend als een cd rom drive????,,
 
Bij Apparaatbeheer ziet u de telefoon waarschijnlijk staan als een modem bij het onderdeel Communicatie Poorten. De modus van de telefoon moet op bestandsoverdracht gezet worden bij Instellingen van de telefoon. Dan opnieuw aansluiten. Dat het in communicatiemodus een CDRom drive lijkt dat vergemakkelijkt het uitwisselen van driver informatie.

Een handig programma om bestanden over te zetten is voor mij WiFiDroid. Kopiëren van de telefoon naar de computer gaat echter met het downloaden van een gearchiveerd .zip bestand. Je installeert dit alleen op de smartphone en krijgt een adres wat u invult in de adresbalk van de browser. Bestanden naar de telefoon kunnen vanuit verkenner ernaartoe worden gesleept. Meestal werkt het en voldoet het goed maar soms moet ik het even opnieuw starten om goed te werken. Het is in elk geval snel, overal te gebruiken en zonder kabels.
 
Heb nu wifidroid op de telefoon.
Heeft u misschien een beknopte uitleg,hoe het precies werkt?
Ben niet bekend met deze manier.
 
Natuurlijk.
Schakel WiFi in op zowel de modem/router als op de telefoon.
Start het programma en u krijgt een adres, waarschijnlijk één van twee (die u bij bladwijzers/favorieten van de browser zet). Bij mij zijn het http://192.168.2.1:8080 of http://192.168.2.2:8080 Vul het gegeven adres in in de adresbalk van de gewenste Internet browser op de computer. Stoppen gaat net zo gemakkelijk door in WiFiDroid voor "Stop service" te kiezen.

In de browser op de computer ziet u een pagina met een bladervenster waarmee u naar een map gaat waar u lees en schrijf toegang heeft. Zoek in de root naar de map "storage." Dan naar ExtSDCard voor de uitbreidingskaart of SDCard0 voor het telefoongeheugen. Bij de laatste versie van Android (en de aanpassingen van de telefoonfabrikant daarin) is de externe kaart ontoegankelijk gemaakt. Het zou kunnen dat u daar geen toegang krijgt. Via bestandsbeheer van de telefoon zelf zult u in dat geval misschien eerst bestanden moeten verplaatsen.

Zoals gezegd is het overbrengen naar de computer "downloaden" en moet je bestanden slepen vanuit Windows Verkenner (deze computer) naar het rechthoekige lege deel om ze op de telefoon te zetten.
 
Heel erg bedankt voor uw moeite en uitleg,maar ik ben niet technisch om dit uit te voeren,kort van begrip.
Maar toch super bedankt.
 
Heb een huawei p8,alles uitgeprobeerd,maar helaas,huawei niet herkend door laptop toshiba satelight
 
Een gerapporteerde oplossing die voor anderen werkt is:

Geef de volgende code in bij het kiezen van een nummer: *#*#2846579#*#* Selecteer dan in de achtergrond USB - Hisuite. Probeer het verbinden dan opnieuw.

Gebruik een beproefde USB datakabel en niet een dunnere USB laadkabel. Er zijn verschillen.

Heeft u de drivers en het stuurprogramma voor de Huawei p8 geïnstalleerd op de computer?

https://androidmtk.com/download-huawei-usb-drivers

http://www.pcsuiteandroid.com/2016/huawei-y6-pro-pc-suite-driver

De toelichtende tekst noemt echter Windows 8 als laatst ondersteund dus het lijkt mij een gok of de software en de drivers werken onder Windows 10.

Een andere tip:
Ga naar het verborgen scherm met opties voor ontwikkelaars. Ontwikkelaars optie kun je zichtbaar maken door naar Instellingen/Info over de telefoon te gaan en tik dan aanhoudend op buildnummer totdat je ziet dat u ontwikkelaar bent. Ga nu terug naar Instellingen en zoek daar "opties voor ontwikkelaars," nu zal u "USB fout opsporing" daar moeten aanzetten. Verbindt de telefoon opnieuw.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben nu 1 week met huawei support,maar ook zij komen er niet uit,moet het toestel maar opsturen(ge*** van hun).
Als ik dus de telefoon goed instel en hem verbind met hisuite dan wil hij niet verbinden???
Krijg alleen in verkenner de telefoon te zien als cdrom station.
De app hisuite voor telefoon kan ik nergens vinden..
Wie heeft de ultieme oplossing!
 
Probeer je telefoon als media apparaat te verbinden (MTP) Info: bestands overdracht etc. Als je, je telefoon aansluit via een usb kabel aan je laptop.
 
Heb nu een MTP alternatieve app uit playstore,misschien lukt het dan?
 
Je hoeft geen app uit de playstore te installeren. Deze functie wordt automatisch weergegeven op je mobiel2 als jij je telefoon verbind met je computer/laptop door middel van een USB kabel. Je kan dan kiezen op je mobiel om de PC/laptop te gebruiken als oplader of als media overdracht apparaat (MTP)
 
Niet zolang de telefoon een Modem moet zijn. Er is op het toestel waarschijnlijk een keuze tussen Modem en Bestandsoverdracht oftewel Verbinden en Opslag of zo iets dergelijks.

Een telefoonwinkel kan er denk ik bij helpen en anders scholier of student. Via peerby.nl kunt u spullen lenen en hulp vragen van mensen uit de buurt. Vraag daar een vrijwilliger die de instellingen kan bekijken en weet wat er nodig is.
 
Uiteindelijk maar verplaatst van Win 10 naar deze sectie.
Hier is de vraag wellicht beter op z'n plaats.
Succes verder met je vraag. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan