inloggen op nieuwe client lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanwillemsen

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2005
Berichten
292
net nieuwe client toegevoegd aan domein,
gaat allemaal goed tot de client opnieuw is opgestart om de toevoeging te voltooien daarna probeer ik in te loggen met de gebruikersnaam en wachtwoord van de gebruiker die op deze pc moet werken dan geeft hij continu aan Het wachtwoord is onjuist. Probeer het nog een keer.
Terwijl ik zeker weet dat ik het juiste wachtwoord gebruikt, op andere clients gaat dit ook gewoon goed, zelfde met het administrator account van het domein kan ik niet inloggen op de client.

Ook al een peer keer geprobeerd de client opnieuw toe te voegen aan het domein, zelfde resultaat.
Heel apart, wat te doen
 
Geef je bij de gebruikersnaam wel DOMEIN\Gebruikersnaam in?
 
ook geprobeerd, is niet nodig indien de pc normalerwijs is toegevoegd aan het domein omdat hij dan dit automatisch doet maar als je het handmatig doet zelfde resultaat
 
Wel als je met de domein administrator wilt inloggen.
 
Laatst bewerkt:
Wanneer jij de "Administrator" intypt gaat de machine ALTIJD over naar lokale administrator, om op de domein administrator in te loggen moet je altijd DOMEIN\Administrator typen.

Heb je een andere user getest?

12-domain-credentials.png
Op Windows 7 kun je dit goed zien, wanneer je administrator intypt zal de aangewezen tekst veranderen.
 
Mogelijk staat de toetsenbordindeling tijdens het inloggen verkeerd (of je verwacht dat NumLock al aanstaat terwijl dat niet zo is of omgekeerd etc.)
Wat ik doe om het te checken is even het wachtwoord in te typen in het gebruikersnaamveld, zodat ik zie wat Windows van mijn toetsaanslagen maakt, zodat ik (bijv.) kan afleiden van welke toetsenbordindeling Windows uitgaat als de karakters die verschijnen afwijken van wat ik intyp, of NumLock aan stond etc.
Uiteraard zorg ik er daarna voor dat er weer gewoon mijn gebruikersnaam komt te staan.

Verder verwijder/deactiveer ik alle toetsenbordindelingen die ik zeker nooit ga gebruiken binnen Windows via intl.cpl zodat die nooit gebruikt/geactiveerd worden tijdens inloggen of normaal gebruik.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan