emails kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

stardance

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2011
Berichten
46
Goedendag, na het formatteren van mijn pc heb ik Thunderbird opnieuw geïnstalleerd met de gegevens van Ziggo.
Alleen ik heb nu alleen mijn e-mails van januari terug, de rest is blijkbaar foetsie.
Ook heb ik een hotmail account in Thunderbird en daar is de map 'concepten' weg, waar toch wel belangrijke email in staat.
Nu kan ik die wel terughalen op de hotmail pagina, maar vond het wel zo makkelijk om die ook in de Thunderbird te hebben.
Kan iemand mij misschien vertellen wat ik kan doen?
 
Nou in beide gevallen moet dat geen probleem zijn.
Als je je mail maar installeert als IMAP mail.
MAAR als je je mail op pop3 had staan voor het formatteren, dan zullen veranderingen niet op de webmail doorgekomen zijn.
Dus alles wat op de webmail staat zou dan terug te halen moeten zijn.

Wat concepten betreft, zou dat ook moeten lukken op deze manier.
Lukt dat niet? Dan verzend deze van je hotmail/ziggo account naar je zelf. Plaats/kopieer hem daarna in thunderbird weer in concepten.

Verder heb ik alle mail en data op de D: schijf staan zodat ik dat deel niet iedere keer hoef aan te passen.
Dat doe ik door volgen file aan te passen:

Profiles.ini:

[General]
StartWithLastProfile=1

[Profile0]
Name=default
IsRelative=0
Path=D:\Data Thunderbird\Profiles\Nieuw.default

[plaats van profiles.ini:]
[xp : C:\Documents and Settings\Gebruiker\Application Data\Thunderbird]
[Vista: C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\Thunderbird\ ]
[win 7: C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\Thunderbird\ ]
[win 10: C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\Thunderbird\ ]

Nieuw.default mag ook anders genoemd worden.

Succes er mee.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Ik had Ziggo inderdaad op pop. staan, dus is het enige wat ik nu dus kan doen alle belangrijke mail weer terugsturen naar mezelf, begrijp ik?
En dit geldt dus ook voor hotmail. Nou, dan heb ik nog wat te doen haha
Heb Ziggo nu wel op imap staan.

Heb net gekeken in Ziggo mail maar ook daar zijn de e-mails weg...
Ik heb ook Ziggo op mijn mobiel staan, die staat wel gewoon op pop en daar staan wel alle e-mails in.
Het is niet als ik die op imap zet dat ik mijn e-mails weer terug op de pc heb of zijn ze dan op mijn mobiel ook foetsie?
 
Laatst bewerkt:
Misschien is het wel een serverstoring, want op mijn mobiel staan ook alleen emails van januari op.
Alleen in de prullenbak zitten nog oude.
 
Dan ben zuinig op de data van je telefoon!
Die staan alleen op je telefoon.
Als je die wilt behouden moet je ze stuk voor stuk versturen......
Pop3 omzetten naar imap zonder een nieuw account aan te maken en je data blijven gebruiken gaat volgens mij niet. In thunderbird is het me nog niet gelukt. Maar dat kan aan mij liggen.
Een backup van je data maken is dan nog zo gek nog niet. Ik heb verder totaal geen ervaring met mobieltjes.


@stardance: Een storing kan altijd, alleen dit is het bekende pop3 imap verhaaltje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan