• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Boekhouding formules

Status
Niet open voor verdere reacties.
Juist (Y)

Hoe deed je dat? want ik wil namelijk een groter bereik hebben en nog wat dingetjes, zo kan ik het zelf proberen.
Hoe heet dit eigenlijk?

edit: het werkt niet helemaal zoals ik hoopte. als ik namelijk in 2018 iets invul dan neemt die het mee naar de andere jaren.
 
Laatst bewerkt:
post dat bestand eens, dan zal ik morgen kijken....

en uitleggen hoe dit werkt
 
Erik, waar heb je wat ingevuld voor 2018?

In de bijlage is op regel 56 in Ledger iets ingevuld voor 2018
In het laatste tabblad staat uitgelegd hoe je de knop maakt.
 

Bijlagen

  • Statistics (3-hs).xlsx
    286,9 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
dat was in jouw bestandje die je stuurde. ik klikte op > en nog maals op > toen was ik in 2018 toen veranderd ik daar 1 ding en toen klikte ik 2 x < < terug en toen stond het er nog.
Het bestandje die ik gister uploade is mijn huidige bestandje.
 
Erik, zie mijn vorige bericht. Daarin inmiddels een nieuwe bijlage
 
Bedankt! het werkt.
Is het ook mogelijk om het hele werkblad te vervangen? ipv alleen de formules. Want er zijn sommige dingen die ik handmatig in moet vullen zoals revenue en COGS maar die blijven dan bij ieder jaar gewoon staan.
 
Hoe bedoel je?

Graag nadere uitleg a.d.h.v. het voorbeeld bestand
 
Ok in mijn eigen bestandje: Bekijk bijlage 291601

Even iets tussendoor: als ik mijn bestandje open dan zegt excel steeds.. deze werkmap bevat koppelingen naar een of meer externe bronnen die mogelijk onveilig zijn.
blabla wat wilt u doen?
bijwerken - niet bijwerken - help.
Hoe los ik dit op ik kan namelijk geen link vinden (alleen de link naar exchange rates van euro naar dollar.
Als ik op bijwerken klik dan verdwijnt de melding maar bij heropenen van het bestand komt die weer.

Als je nu kijkt naar de geselecteerde velden en je klikt op 2018 ofzo dan blijft dat altijd hetzelfde. hoe zorg ik ervoor dat dat ook ieder jaar veranderd?
 
Dat er in de geselecteerde cellen niets verandert is logisch, want zowel in de cellen L9:R10 als in het blok L13:R14 staan vaste waarden ingevuld.
De formules op regel 8 en 12 en in kolom T verwijzen naar die cellen met vaste waarden en dus blijft de uitkomst gelijk.

Je komt van de meldingen af door de koppelingen te verwijderen en daarna het bestand op te slaan
 
Laatst bewerkt:
Dus het is niet mogelijk om dat ook te laten wijzigen? ook niet met een andere methode dan die we nu deden?
 
Een vaste waarde blijft een vaste waarde.

Als deze waarden per jaar wijzigen, dan zou je ze in een tabel kunnen zetten.
Afhankelijk van het jaar kunnen ze dan mee veranderen.

Maak eens een tabel met de betreffende item en de bijbehorende waarden in een nieuw tabblad en post dan het bestand nogmaals.
 
Het jaar 2017 is nog net aangebroken dus waardes heb ik nog niet :p
Maar je mag zelf wel wat invullen hoor puur om het te testen als dat is wat je wilt doen.
Kun je mij wat meer vertellen over hoe je dit voor je ziet (tabel).
 
zie bijlage

In het tabblad Tabellen de gegevens per jaar
In PL verandert nu e.e.a. mee
 

Bijlagen

  • Statistics (4-hs).xlsx
    152,5 KB · Weergaven: 43
Heel erg bedankt maar ik zie dat dat niets gaat worden zo.
Ik heb het nu zo gedaan: 2 pijltjes naast het jaartal, 2 tabbladen gemaakt en dan zo daar doorheen bladeren. (alleen jammer dat je de oude tabladeren of toekomstige niet onzichtbaar kan maken en dan kan openen met een link op die 2 pijltjes, misschien met een macro?)

Next thing.. op het tabblad: Ledger staat bij ieder seizoen 2 strepen ipv 1 om zo onderscheid te maken tussen de 4 seizoenen ivm met belastingen etc en makkelijk iets opzoeken.
Is er een mogelijkheid dat ding automatisch kan met voorwaardelijke opmaak?
 
Blijkbaar is er niets van eigen hand. Waar heb je dit bestand gevonden? Is dus geen antwoord op de steeds weer nieuwe vragen maar gewoon nieuwsgierigheid:d

@Haije, bestandje in #34:thumb:
 
Erik,

Heel erg bedankt maar ik zie dat dat niets gaat worden zo.

Wat meer uitleg over waarom dit niets gaat worden vind ik wel op zijn plaats.
En om te laten zien hoe je het wel gedaan hebt, zou het aardig zijn als je die oplossing ook post.
Dan kun je gelijk je nieuwe vraag/probleem/wens toelichten.

Ik krijg ook zo langzamerhand de indruk die VenA weergeeft in zijn post #36
Blijkbaar is er niets van eigen hand.

@VenA Dankje voor je compliment.
 
Vena.. ik heb gewoon hier en daar wat dingetjes gezien en heb dit in een bestandje gezet samen met heel wat hulp van forum leden.

Hajie.. het leek mij makkelijker om het zo te doen: Bekijk bijlage Statistics.xlsx
Tja, nu ik er zo naar zit te kijken en de reden bekijk (leek mij makkelijker) denk ik toch dat dit misschien niet het beste is (wat ik nu heb gedaan)
Hmm...
 
Erik,

het is aan jou om te bepalen wat je wilt gebruiken.
Wat is er in de laatste oplossing die ik gepost heb niet handig volgens jou?
 
Nou ik kan kiezen om ieder jaar nieuwe tabbladen te maken door de oude te kopiëren of ik kan alles invoeren in 1 scheme die jij maakte en dan wordt dit geladen in 1 mooi overzicht wat ook een beetje dubbel is = lelijk tabel naar mooi duidelijk overzicht.
Tja, ik weet niet wat mij beter bevalt om te doen. Daarom dacht ik is er misschien nog een 3e weg?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan