HP printer pakt huismerk cartridge niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

XXlerator

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2004
Berichten
505
Beste leden,

Mijn buren hebben een nieuwe pc gekocht.
Daarvoor werkte hun HP printer gewoon met huismerk cartridges.
Sinds de nieuwe pc is geïnstalleerd en de printer daarop geïnstalleerd is, werkte de cartridges niet meer.
De testpagina wordt gewoon nog afgeprint als een nieuwe.
Andere pagina's niet meer. Nu heeft mijn buurman een originele zwarte cartridge gekocht, die doet het nu wel.
Het kan toch niet waar zijn dat de huismerk cartridge (kleur) niet meer te gebruiken is?
Heeft iemand hier tips of hints voor? Ik lees op internet dat HP een firmware update doorgevoerd heeft en dit later terug gedraaid heeft (omdat er veel klachten waren dat huismerk cartridges niet meer te gebruiken zijn) maar mogelijk hebben jullie hier meer ervaring mee en kunnen jullie mij helpen.

Alvast bedankt,

Niels
 
In elk geval biedt 123inkt.nl de mogelijkheid om oudere typen huismerk-cartridges terug te sturen als ze opeens niet meer werken door desoftware-update van HP.
Je krijgt dan nieuwe types met nieuwe chips die het wel weer doen.
Dus laat die mensen even contact opnemen met de leverancier van die huismerk-inkt over een oplossing.
 
In elk geval biedt 123inkt.nl de mogelijkheid om oudere typen huismerk-cartridges terug te sturen als ze opeens niet meer werken door desoftware-update van HP.
Je krijgt dan nieuwe types met nieuwe chips die het wel weer doen.
Dus laat die mensen even contact opnemen met de leverancier van die huismerk-inkt over een oplossing.
Ah dat is in ieder geval een oplossing ja. Mijn dank daarvoor! Dus dan kan je alsnog bij 123inkt.nl bestellen omdat hun nieuwe types met nieuwe chips gemaakt hebben?
Bedankt in ieder geval al voor je antwoord!
 
Correct, volgens de laatste info die ik daarover heb is dat de situatie. De nieuwe huismerk-cartridges schijnen en nieuw type chip te hebben die dit probleem oplossen.
Ik weet niet of dit ook geldt voor andere leveranciers maar mag aannemen van wel..
 
Correct, volgens de laatste info die ik daarover heb is dat de situatie. De nieuwe huismerk-cartridges schijnen en nieuw type chip te hebben die dit probleem oplossen.
Ik weet niet of dit ook geldt voor andere leveranciers maar mag aannemen van wel..
Oké, ze hebben de cartridges niet gekocht bij 123inkt.nl dus dat houdt voor nu even op! Ze hebben zwart origineel gekocht van HP zelf, kleur is nog wel een imitatie.
Op het moment dat ze zwart proberen te printen, geeft het programma van HP aan dat hij gaat printen en na 10 seconde krijgen ze een fout. Hij print dus niet.
Verbinding is goed (draadloos), het is de HP B110 en werkt nu onder Windows 10. Heeft eerder ook onder Windows 10 geprint maar plots doet hij dat niet meer.
***lig want je hebt 2 gloednieuwe cartridges erin zitten, 1 origineel, 1 imitatie (Lidl merk geloof ik).
Bekend probleem bij B110?
 
Dan kun je toch een mailtje sturen naar Lidl klantenservice en anders breng je die cartridge gewoon terug ( als je de bon nog hebt ) omdat hij niet werkt..
Dan kun je alsnog een originele kopen of een andere bij een andere leverancier..

Kijk ook eens naar de drivers van de printer...de laatste volledige software-suite dateert van 22 aug. 2014 en de ondersteuning van deze printer gaat volgens HP maar tot Win 7 64 bit.
Er is wel een nieuwere ePrint software uitgebracht op 13 sept 2016, hier het driver-overzicht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan