Printer drukt laatste regel niet af

Status
Niet open voor verdere reacties.

reef66

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2012
Berichten
133
Ik heb af en toe een raar probleem met m'n HP 7200 AIO printer: bij het afdrukken van Word-documenten drukt hij van de laatste regel alleen een heel dun stukje van het "bovenste begin".
Waar kan dit aan liggen?
Ik zal een voorbeeld meesturen zodat jullie het eens kunnen bekijken en misschien zelf proberen.

Misschien moet deze vraag wel in een ander topic omdat het natuurlijk ook iets in de opmaak kan zijn. Wij kunnen hier echter niets in vinden...
 
Laatst bewerkt:
Nee u heeft wel gelijk dat dit niet aan de opmaak zal liggen.
Ik heb een idee en dat is het compleet uitschakelen van de communicatie van de printer richting computer.

Ga naar de Eigenschappen of Instellingen van de Printer bij Printers en Faxapparaten. Hier blijven instellingen bewaard voor latere sessies. Ga daar naar Poorten en schakel Bi-directioneel uit.

Daarmee mist u statusberichten zoals "geen papier" of "inkt niveau is laag."
Kantlijnvrij printen gebruiken is mogelijk nog een andere optie omdat documenten daarmee anders worden afgedrukt maar zal misschien langzamer printen. Als uw printer dit heeft dan kunt u dat proberen.
 
Nee u heeft wel gelijk dat dit niet aan de opmaak zal liggen.
Ik heb een idee en dat is het compleet uitschakelen van de communicatie van de printer richting computer.

Ga naar de Eigenschappen of Instellingen van de Printer bij Printers en Faxapparaten. Hier blijven instellingen bewaard voor latere sessies. Ga daar naar Poorten en schakel Bi-directioneel uit.

Daarmee mist u statusberichten zoals "geen papier" of "inkt niveau is laag."
Kantlijnvrij printen gebruiken is mogelijk nog een andere optie omdat documenten daarmee anders worden afgedrukt maar zal misschien langzamer printen. Als uw printer dit heeft dan kunt u dat proberen.

Het uitschakelen van 2-richtingscommunicatie heeft idd geholpen, bedankt! Maar hoe kan dat nou het afdrukken beïnvloeden?
 
Hier is geen verklaring voor gegeven ook niet door HP maar deze oplossing werkt voor iedereen.

Ik ken een HP printer die het begin van de eerste letter in een document niet helemaal doet, dus de ingebouwde afdruk engine van HP is gewoon slecht en daarin zitten fouten. Wanneer u het mij vraagt dan kan de printer niet zijn eigen en zelfstandige systeem voor het maken van de afdruk gebruiken maar neemt de driver op de computer dat over bij geen mogelijkheid van bi-directioneel verkeer. Ik weet dit van mijn HP laserprinter waar verschillende engines gekozen kunnen worden die er van afhankelijk zijn. Bij een op de printer ingebouwde opdrachtvertaler is er ook ingebouwd geheugen nodig en dit wordt dan natuurlijk eerst beschreven. Daar zou eveneens iedere keer een fout bij kunnen worden gemaakt.

Fijn dat het weer werkt. Vooral wanneer de printer al jaren in gebruik is en niet meer terug kan naar de winkel. Het is een bekend probleem dus moet HP er wat aan doen. Tot dat moment zal iedereen aandachtig het begin en einde van een afdruk moeten bekijken bij aanschaf.
 
tja, HP doet maar 1 ding, alle goedkope inktpatronen ongeschikt maken op hun printers ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan