Services.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
In services (systeembeheer) zie het volgende:

Voorbeeld:

Active X installer: Status: ( leeg ) Opstarttype: Handmatig (1)

Adobe Acrobat Update Service: Status: Gestart Opstarttype: Automatisch (2)

CNG Key Isolation: Status: Gestart Opstarttype: Handmatig (3)

Arcsoft Connect: Status: Leeg Uitgeschakeld

Welk is het verschil tussen (1) en (3)

Wat betekent Handmatig en gestart (3) en leeg en handmatig.



In welk geval wordt een bepaalde software tegelijk met Windows opgestart.
 
Handmatig is eigenlijk een ietwat letterlijke vertaling van het Engelse "manual". Handmatige services worden alleen gestart als een programma of andere dienst ze nodig heeft. "handmatig (1)" ingestelde services moeten expliciet gestart worden, "handmatig (3)" wordt impliciet opgestart zodra een programma gebruik probeert te maken van een bepaalde functionaliteit. Automatische services worden altijd gestart of ze nu direct nodig zijn of niet.

Indien een handmatig ingestelde service ingeschakeld wordt door een programma dat automatisch start met windows gaat ook de service automatisch aan natuurlijk. Indien echter dat programma niet draait zal ook de service niet starten.
 
Laatst bewerkt:
Remote Registry staat bij mij op Handmatig (dus manueel) en de status is "gestopt".
Betekent dit dat bij de start van Windows het register niet mee opstart.
Of moet "gestopt" gewijzigd worden naar "starten" of is dit niet nodig.
 
Remote Registry is bedoeld voor systeembeheerders in een bedrijfsnetwerk om evt. wijzigingen in je register te kunnen doorvoeren.
tuurke zei:
Betekent dit dat bij de start van Windows het register niet mee opstart.
Als je register niet mee zou opstarten start er helemaal niets op.
Deze service moet gewoon op 'handmatig' blijven staan.
Als je deze service selecteert kun je in de linkerkolom de uitleg lezen.
Goedbedoelde raad: Ik zou niet teveel met die services gaan rommelen tenzij je weet waarmee je bezig bent en zeker zou ik van tevoren een systeemherstelpunt maken.
 
Laatst bewerkt:
Wat moet er in het gedeelte "status" dan staan ?
Niets, gestopt of starten en welke is de betekenis.

Ik weet heus wel waarmee ik bezig ben, maar de uitleg die over het bijwerken van services (om eventueel programma's uit te schakelen bij het opstarten) is zo divers, dat bepaalde zaken mij nog steeds ontsnappen.

In ieder geval al bedankt.
 
Status is alleen de huidige status. In principe is "leeg" en "gestopt" grotendeels equivalent. Je hebt initiële status en huidige status. Oftewel wat gebeurt er bij opstarten en de andere is de situatie op het moment dat je het bekijkt.
 
Zoals ik al meerdere malen heb geprobeerd uit te leggen, maar het zijn 2 verschillende kolommen:

Handmatig: alleen starten indien nodig
Indien er in de eerste kolom "gestart" staat is de service op het moment van kijken actief
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan