• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel grafiek met dubbele gestapelde kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

klad

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2014
Berichten
24
Beste forumleden,

Ik probeer een grafiek te maken waarin ik per maand onze verkopen in 2017 kan vergelijken met 2016. De verkoopcijfers van elke maand zijn samengesteld uit verkopen NL en verkopen EU (op elkaar gestapeld).

Nu lukt het alleen om álle verkopen (NL-EU-2016-2017) óf naast elkaar of allemaal op elkaar gestapeld te plaatsen. Ook via een samengestelde grafiek lukt het mij niet het gewenste resultaat te krijgen (wel vb. 2017 in een lijngrafiek weergeven maar dit is niet de bedoeling).

Voor het gemak heb ik een voorbeeldtabel toegevoegd.Bekijk bijlage Grafiek verkopen.xlsx
Is het mogelijk om een grafiek te maken met deze wensen?

Bvd,
Klad
 
Hallo Gijsbert,

Inderdaad, in basis is dit het type grafiek die ik wil maken. Alleen staat in deze topic niet vermeld hoe je zo'n grafiek zelf kan aanmaken ? Als ik kijk bij het grafiektype staat deze ook gewoon als gestapelde kolom, ligt het dan aan de format van de gegevenstabel (anders opsplitsen met lege cellen).
Ik hoop dat er een eenvoudige manier is die ik over het hoofd zie, als ik mijn gegevenstabel op deze manier moet structureren kom ik weer in de knel bij andere grafieken die ik ook uit deze cijfers heb gehaald.

Mvg,
Klad
 
Hoi klad,

Helaas zul je wel je gegevenstabel moeten herstructureren om een fatsoenlijk grafiekje te maken hoe jij dat wilt.
Opsplitsen met lege cellen is niet nodig.
Kijk hier even naar: Bekijk bijlage Grafiek verkopen_gijs.xlsx
Heb in het voorbeeld 2 mogelijkheden gemaakt omdat het niet precies duidelijk was welke op en welke naast elkaar moesten komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan