Hoe maak of hoe krijg je een printer weer schoon van de cartridge poeder?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nkamp

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Berichten
129
Hallo,

Mijn cartridge was leeg en ik moest voor de volgende dag iets uitgeprint hebben. Nu had ik wel nieuwe cartridge maar die was niet even correct gevuld. Er zat ook nogal wat poeder aan de buitenkant en tussen het aandrijf tandwiel. Zo goed mogelijk schoon gemaakt met keukenrol papier en het er toch maar op gewaagd. En nu is de hele printer vervuild, dus had ik beter niet kunnen doen achteraf.

Maar weet iemand hoe je de printer weer helemaal schoon krijgt? Ik heb de drum al afgeveegd met keukenrol papier. Waar de drums en de cartridges geplaatst worden uit gezogen. Maar ik heb het idee dat het door de gehele printer nu zit want nog steeds krijg je die magenta kleur te zien (zie attachement).

Het is overigens ook verschillend. Op de bijgevoegde attachement zit het over de gehele breedte. Maar ik had gisteren een print en dan zijn het twee dikke vertikale strepen van boven tot onder.

Nico

Printer met magenta afdruk over gehele papier klein.jpg
 
Er zijn diverse mogelijkheden om die printer schoon te krijgen, maar als de inkt gelekt heeft dan heb je een probleem met de vettigheid die is ontstaan in jou printgedeelte. Dan zit overal de inkt tussen de machine gedeeltes.
Je zou ook de printerkoppen automatisch kunnen laten reinigen, bij een beetje printer kan dat. Er zijn zoveel printers in omloop dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. Ik weet ook niet welk merk je hebt??

Maar probeer hier eens of er iets tussen zit van jou probleem. Of ga naar de website van jou printer en zoek daar een probleem oplosser.

https://www.google.nl/search?q=proi...id=chrome&ie=UTF-8#q=printer+reinigen&tbm=vid
 
Laatst bewerkt:
Overigens dat wou ik er bij vermelden maar dat ben ik vergeten, het is een Konica Minolta Magicolor 5550 laser printer.
Ik zal eens kijken of er iets tussen zit want op die manier had ik nog gezocht, excuus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan