Opmaak lettertype van kruisverwijzing (bladwijzer) niet juist bij meer dan één woord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tonex

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2012
Berichten
43
Hallo WORD2007 kenners,

(zie voorbeeldje als bijlage)
Bekijk bijlage Voorbeeld.docx

In een document (beveiligd formulier) geef ik een bladwijzer een bepaalde opmaak, bijvoorbeeld arial grootte 10 standaard.
Ergens anders in het document wil ik de ingevulde tekst van deze bladwijzer weergeven.
D.m.v. een kruisverwijzing, { REF bladwijzernaam \* MERGEFORMAT }, gaat dit goed.

Ik heb de "kruisverwijzing" van te voren een andere opmaak als de bladwijzer gegeven, bijvoorbeeld arial grootte 14 vet.
Wanneer er meer als één woord (gescheiden door een spatie) "in de bladwijzer" wordt ingevuld gaat het mis...

Alléén het eerste woord, ingevuld in de bladwijzer, wordt juist weergegeven met de opmaak van de kruisverwijzing.
De overige woorden krijgen de originele opmaak van de bladwijzer.

Het vinkje aan of uit bij "opmaak tijdens bijwerken handhaven" maakt niet uit.

Graag hulp !
 
Waarom gebruik je de parameter \* MERFORMAT? Dat is namelijk de boosdoener :).
 
Boris was lekker bezig. Hij had zelf ook een vraag gepost en daar heb ik hem hetzelfde antwoord gegeven. Eens kijken of hij de system32 folder bij zichzelf wél weggooit :). Voor spam moet je een berichtje sturen naar de moderator.
 
Hallo OctaFish,

Zojuist getest om \* MERFORMAT weg te laten.
Maar dan wordt de "kruisverwijzing" geheel met de opmaak van het origineel (de bladwijzer) weergegeven, niet de opmaak van de "kruisverwijzing".
Dus lijkt mij niet de oplossing...
 
Het lijkt een bugje te zijn, want je kunt de lengte van de string die wél goed gaat nog groter krijgen. Maar dan nog: meer als 4 correcte woorden (uit een string van 8) heb ik er nog niet uit gekregen. Maar we zoeken verder :).
 
:thumb: Bedankt alvast dat je het nog wilt bekijken, hoop dat je er nog op terug komt....
 
Volgens mij werkt dit wel:

{ REF bladwijzernaam \* CHARFORMAT}
Het vinkje uit bij "opmaak tijdens bijwerken handhaven".


https://support.office.com/nl-nl/article/Veldcodes-invoegen-en-opmaken-in-Word-2007-1c27736e-9624-45da-946c-2b3050a9491f
Tekenopmaak en eerder toegepaste opmaak

Hieronder ziet u de schakelopties voor tekenopmaak en de bijbehorende resultaten:

\*Charformat De opmaak van de eerste letter van de veldnaam wordt toegepast op het gehele resultaat. In het volgende voorbeeld wordt het het resultaat vetgedrukt weergegeven omdat de Z in Zie vet is.

{REF chapter2_title \ * Charformat } resulteert anbij de verkoop in de Stille Oceaan in vetgedrukte tekst.

Als u deze schakeloptie wilt toevoegen, typt u deze in de veldcode of in het vak Veldcodes in het dialoogvenster Veld.

\*MERGEFORMAT De opmaak van het vorige resultaat wordt toegepast op het nieuwe resultaat. Als u bijvoorbeeld de naam selecteert die wordt weergegeven door het veld { AUTHOR \* MERGEFORMAT } en de opmaak vet toepast, blijft de opmaak vet behouden wanneer de naam van de auteur verandert en het veld wordt bijgewerkt.

Als u velden invoegt vanuit het dialoogvenster Veld, wordt de schakeloptie \*MERGEFORMAT standaard gebruikt. U kunt dit wijzigen door het selectievakje Opmaak tijdens bijwerken handhaven in het dialoogvenster Veld uit te schakelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan