Help! ik zoek een VB leerstof maar dan in het NL (Eng is toch pittig zonder leraar)

Status
Niet open voor verdere reacties.

AngelaPoppy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 feb 2017
Berichten
2
Hoi hoi:),

Ik was begonnen met VB maar ik leer zonder leraar, dus ik merkte dat het niet zo snel ging met de Engelse uitleg:(

Dus ben ik maar met SB (Small Basic) begonnen, daar heeft Microsoft wel een gratis NL uitleg van.

Kan iemand mij aub helpen? Met een NL (vertaling) van de stof/ uitleg van VB? Of waar ik het kan vinden ik google me suf en vindt niks ja alles in het Engels pff:confused:
Op YouTube is alles Engels, wat ik wel beheers, maar zonder leraar is het toch "soms" ingewikkeld.

Alvast super bedankt voor de hulp mocht ik die ontvangen!:thumb::thumb:

Greetingzz Angela
 
Laatst bewerkt:
In de Handleidingen sectie vind je zowel voor Excel als Access cursussen die m.b.v. VBA leren programmeren. Vooral de Excel cursus is specifiek voor beginners geschreven. De opmerking van Boris is natuurlijk kul, want er bestaan honderden nederlandstalige cursussen. Alleen zijn alle programmeertalen gebaseerd op Engelse begrippen, en dus zul je toch echt moeten leren begrijpen. Maar de uitleg daarvan kan dus echt wel in het Nederlands...
VBA is weliswaar niet helemaal hetzelfde als VB, maar de werking en opzet (en een groot deel van de commando's) is exact hetzelfde, dus om te leren programmeren is het een prima uitgangspunt. En als je de beginselen onder de knie hebt, is overstappen naar VB maar een kleine sprong.
 
Hallo Angelapoppy,

Lang, heel lang geleden ben ik ook ooit begonnen met Basic. Ik weet de namen niet meer van al die voorgangers van de huidige Visual Basic. Ik weet dat in het begin zeker omdat alles in het Engels is, er een stevige drempel is. Tóch wil ik je adviseren om het serieus te proberen! Ik heb dat ook gedaan en uiteindelijk heb ik een volledig werkend schaakprogramma geschreven in Visual Basic 6.0 Ik heb even voor je rondgekeken en ik denk dat je nu zou moeten beginnen met het downloaden van Visual Basic 2015. Hier: https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=48146 vind je het programma. Ik mag aannemen dat je dit kunt installeren? Kies tijdens de installatie voor Visual Basic.

Dan een heel goede instructie in het Engels weliswaar maar alles wordt met plaatjes je stap voor stap uitgelegd. Dit vind je hier: http://www.vbtutor.net/index.php/visual-basic-2015-lesson-1-introduction/

Begin rustig aan, als eenmaal een beetje bekend met de materie gaat er echt een wereld voor je open.!:thumb:
Laat even weten hoe het met je gaat.

Eric
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan