Mails verdwijnen zo maar

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcgrunn

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Berichten
509
Hallo, ik kreeg net van iemand een vraag of ik naar zijn email wil kijken, want er verdwijnen zomaar mailtjes uit zijn outlook. (Ook nieuwe)

Hij maakt (als ik het goed heb) gebruik van office365 en windows 10.

Op het werk heeft hij een pc staan waar de mail op binnenkomt. Sinds een tijdje heeft hij thuis ook een computer staan waar hij dezelfde email ook op heeft ingesteld.

Nu verdwijnen er zomaar mailtjes zoals hij mij dat verteld. Wat kan ik het beste doen dat de mailtjes op allebei de pc's zichtbaar zijn en blijven?

(Ik ken de optie 'bericht achter laten op server' alleen weet niet of die aan staat) daar kijk ik vanavond naar.

Nu nog een andere vraag. Ik weet niet of het betreffende mail adres ingesteld staat als pop3 of imap. Maar wat kan ik in dit geval het beste nemen?

Alvast bedankt voor jullie hulp/advies
 
Weet geen oplossing en niet wat er aan de hand is.
Je kunt in ieder geval de binnenkomende e-mails even kopiëren naar een map in verkenner (bureaublad tijdelijke map).
 
Of dat er misschien een andere (het liefst gratis) emailprogramma is waarmee het wel kan
 
Laatst bewerkt:
Is dat een zakelijke exchange bijvoorbeeld. Omdat je spreekt over "op het werk". hebben ze daar een systeembeheerder.
 
Nee, het is een klein bedrijfje, waar eigenlijk alleen een keer de mail bekeken wordt en verder niet.
 
Ik ben vanavond bij die persoon geweest en zal nog even in het kort vertellen wat hij mij ook verteld heeft.

Hij kwam met de melding dat de mailtjes uit zijn Inbox zomaar verdwenen zijn en ik kan ze ook nergens terugvinden. (is hier een optie voor om dit terug te halen?)
Maar de 1.5 uur dat ik daar ben geweest zijn de mailtjes blijven staan en dus niet verdwenen, ik heb verder niets veranderd.
Alle verstuurde mailtjes van afgelopen weken zijn wel gewoon zichtbaar als ik bij Verzonden Items kijk.

Hij maakt gebruik van een @home.nl mailadres. Ik ben toen naar de ziggo-webmail gegaan om te kijken of de mailtjes daar ook allemaal instaan. Maar dit bleek dus niet zo te zijn, hier stonden alleen de mailtjes in die vandaag/vanavond zijn binnengekomen en in zijn inbox in outlook staan.

Er zijn naar wat ik begrepen heb van die persoon dat er 3 plekken zijn waar de mail bekeken wordt.

1. Op het bedrijf zelf, hier wordt de mail alleen aan het eind van de middag eens bekeken. (dit is ingesteld als pop3 is mij verteld)
2. De vader van de eigenaar heeft ook een outlook account met hetzelfde mailadres. (niet bekend hoe dit ingesteld staat)
3. De mail staat dus sinds een paar weken ook ingesteld bij de eigenaar thuis. (dit is ingesteld als imap).

Zoals het nu staat ingesteld, dus bij de ene pc op pop3 en andere imap dan staat het niet helemaal goed.

Wat is het beste wat ik kan doen?
Alle accounts op de 3 plekken een backup maken van de emailadressen en contactpersonen en daarna alles opnieuw instellen en dan instellen op imap zodat alle mailtjes op de server blijven staan en hopen dat het dan goed gaat en alles overal zichtbaar is en blijft staan? Of is er een andere misschien betere optie?

(bij imap is de optie 'bericht achter laten op server' niet zichtbaar, klopt dit omdat bij imap de mailtjes automatisch op de server blijven staan?)

ik hoop dat mijn verhaal zo een beetje duidelijk is.
 
Alles gaat idd over outlook. Ik weet hoe ik dit instel
Maar het ene account is ingesteld op pop3 en een andere op imap, is dit dan het beste om alle outlooks op de verschillende pc's te gaan instellen op imap?

Wat bedoel je precies met: met bijvoorbeeld iemand@outlook.com kun je overal bij komen.
 
Ik heb op het bedrijf de optie 'bericht op server' achterlaten' aangezet' want die was niet aangevinkt. (Staat nog wel op pop3 ingesteld).

Verder wordt er ook op een telefoon ingelogd op die mail.

Maar bij pc van eigenaar thuis verdwijnen de mailtjes nog steeds. Kan dit misschien aan een bepaalde instellingen liggen in outlook van office365?

Ook verdwijnen de mailtjes van de server van ziggo. Dit mag toch niet als de ene pc op imap staat en bij de ander aangevinkt staat dat berichten op server moeten blijven staan?

Ik zal nu even in overleg met de eigenaar om de mail om te zetten naar imap, zodat ze daar allebei op staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan