laptop verliest constant verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

mindheady

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2011
Berichten
158
Hallo,

ik heb een (oude) laptop en die verliest heel de tijd verbinding. wat kan dat zijn? ik dacht zelf aan slecht bereik, maar dat is het niet hij behoudt namelijk wel contact met de router, ipad andere pc (wifi) blijven wel werken.

constant is elke 10-20 minuten.

windows 10
Begin eens met het volgende te vermelden:
a. HP pavilion G series
b.windows 10 (geupdate)
c. een Ralink RT5390 802.11b/g/n wifi antenna
 
Laatst bewerkt:
Precies, en nu kunnen we hier op het forum 'ruiken' wat er aan de hand zou kunnen zijn, met zo weinig informatie in de startposting?

Begin eens met het volgende te vermelden:
a. Merk + (volledige) type-aanduiding van de laptop.
b. Welke versie Windows die je gebruikt.
c. Welke wifi adapter heeft de laptop (zie Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ), onder sectie Netwerkadapters

Vooral bij Atheros/Qualcom gebaseerde wifi adapters helpt een driver-/stuurprogramma update. Hetzelfde geldt (soms) voor Ralinktech/Mediatek wifi adapters.

Tijs.
 
zou bij de ralink een driver update het probleem op kunnen lossen?

edit: het hielp niet^^
 
Laatst bewerkt:
En nog een toevoeging: Ook HP levert een recente driver uit, namelijk deze
Die is uiterst courant, eigenlijk nog couranter dan de versie originele Ralinktech versie uit mijn vorige posting.

Mogelijk het beste dat je eerst de HP versie probeert en dan (pas) de Ralinktech versie, want de HP versie noemt specifiek als ermee opgelost (zie plaatje):



Tijs.
 

Bijlagen

  • HP_Ralinktech_RT5390_driver_sp71525.JPG
    HP_Ralinktech_RT5390_driver_sp71525.JPG
    44,5 KB · Weergaven: 57
Mwah, hangt er toch vanaf waar je die driver vandaan gehaald hebt.
Kijk hier
Specifiek: hier (voor jouw wifi adapter driver).
Fake een naam en e-mail adres, de rest wel naar waarheid invullen.

We horen wel of het je verder geholpen heeft.


Tijs.


sites werken niet, laatste link van hp ook niet
 
Ik vind de toon van je laatste posting onder de maat, zéker gegeven de aandacht die ik aan de driver-update heb besteed in de 2 postings van daarvoor.

En de link van HP werkt gewoon :mad:, dus geen idee waar je die mee geopend hebt. Vanaf mijn mobiele telefoon kan ik die ook niet openen, maar de link is bedoeld voor op de HP laptop (of evt. een andere computer/laptop om later over te brengen naar die HP laptop). Mocht je het ergens moeten plakken, de link verwijst naar:
ftp://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp71501-72000/sp71525.exe

Hetzelfde geldt voor de laatste link in mijn posting ervoor, die opent ook gewoon:
https://d86o2zu8ugzlg.cloudfront.net/mediatek-craft/drivers/IS_RT2860_W7-5.0.55.0_W8-5.0.55.0_W8Blue-5.0.55.0_20150225_5.0.55.0_Free.zip
[De eerste 2 links van de posting ervoor komt wel eens niet door, maar dat ligt aan de website van Mediatek die nogal 'flaky'/onbetrouwbaar is. Vandaar het alternatief aangedragen.]

Succes maar weer,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de toon van je laatste posting onder de maat, zéker gegeven de aandacht die ik aan de driver-update heb besteed in de 2 postings van daarvoor.

En de link van HP werkt gewoon :mad:, dus geen idee waar je die mee geopend hebt. Vanaf mijn mobiele telefoon kan ik die ook niet openen, maar de link is bedoeld voor op de HP laptop (of evt. een andere computer/laptop om later over te brengen naar die HP laptop). Mocht je het ergens moeten plakken, de link verwijst naar:
ftp://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp71501-72000/sp71525.exe

Hetzelfde geldt voor de laatste link in mijn posting ervoor, die opent ook gewoon:
https://d86o2zu8ugzlg.cloudfront.net/mediatek-craft/drivers/IS_RT2860_W7-5.0.55.0_W8-5.0.55.0_W8Blue-5.0.55.0_20150225_5.0.55.0_Free.zip
[De eerste 2 links van de posting ervoor komt wel eens niet door, maar dat ligt aan de website van Mediatek die nogal 'flaky'/onbetrouwbaar is. Vandaar het alternatief aangedragen.]

Succes maar weer,

Tijs.

sorry! het was meer voor mezelf bedoelt als aantekening, ik heb inmiddels de hp site geïnstalleerd, helaas werkt dat niet.
ook als ik in het netwerkcentrum die wifi adapter zijn eigenschappen bekijk zie ik hem niet als nieuwe installatie van stuurprogramma. (laatste datum 18-5-15) na de laatste update die die zelf kan vinden.
krijg bij nogmaals proberen het bericht ook dat er geen beter of nieuwer stuurprogramma is gevonden.

HOE moet ik precies die installaties van de download uitvoeren? via de configuratie van de wifi adapter of gewoon klikken in windows?

ook is het vreemde, de wifi verliest niet verbinding (na een lange tijd wel) maar tussentijds verliest hij alleen internettoegang, maar blijft wel verbonden met het netwerk
 
Laatst bewerkt:
Ok, het verhaal over dat Windows 10 op de een of andere manier de driverupdate niet pakt komt me bekend voor.

Probeer het volgende:
a. Zet die sp71525.exe even in een map waar je makkelijk bij kunt, qua benaming/pad, dus maak (bijv.) een nieuwe aparte map C:\install en kopieer 'm daarin.
b. Open cmd.exe maar met "Als Administrator uitvoeren". In het CMD-venster:
cd /d C:\install
sp71525.exe

Hopelijk werkt dat beter. Alternatief zit in de uitgepakte IS_RT2860_W7-5.0.55.0_W8-5.0.55.0_W8Blue-5.0.55.0_20150225_5.0.55.0_Free.zip submappen met de drivers, zodat je die kunt updaten vanuit Apparaatbeheer -> Rechtsklikken op de wifi adapter en kiezen voor "Stuurprogramma bijwerken" -> aangeven dat de driver lokaal staat en blader naar de x64 submap waar de driver staat (...\Disk1\drivers\Win8BLUE\x64).
Overigens is die driver niet ouder dan 01/16/2015, dus inderdaad niet nieuwer dan wat je automatisch al toegediend kreeg. Mogelijk dus niet zinvol om daar tijd aan te besteden...

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan