Opstarten BIOS wijzigingen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Berichten
1.945
80+_middag_2016001.jpg80+_middag_2016002.jpg80+_middag_2016003.jpg80+_middag_2016004.jpg80+_middag_2016005.jpg80+_middag_2016006.jpg80+_middag_2016007.jpg80+_middag_2016008.jpg

Ik snap er geen bal van.
Tijdens het opstarten van de computer krijg ik de mogelijkheid om te kiezen tussen opstarten via de HDD of via de DVD-speler.
De enige mogelijkheid dit ik heb is echter "druk op een toets".

Nu moet ik Windows opnieuw installeren en dat gaat goed totdat de computer opnieuw moet opstarten. Ik kan dan dus niet de keuze maken dat hij verder moet gaan met de DVD met als gevolg dat de installatie niet lukt.
Ik heb al verschillende keren in de BIOS gekeken omdat ik denk dat het daar inzit maar ik krijg het niet opgelost.
Kan iemand zien waar het probleem zit?
 
Je kunt toch ook gewoon het bootmenu gebruiken ( F10 of F12 ) en dan het opstartstation kiezen..?
Dan hoef je ook niet in de BIOS te wezen...
Overigens, als je Win 7 probeert te installeren moet je "Quickboot" uitzetten..
 
Die mogelijkheid krijg ik niet tijdens het opstarten F10 of F12
Moet ik dat eerst in de BIOS aanzetten.
Het betreft overigens een installatie van W10
 
Heb het gevonden en het betreft bij mij de F8 :)

Maar waar laat ik de computer nu opstarten nadat de laatste stap van de W10 installatie is gedaan?
Dit zal toch de HDD moeten zijn want anders start hij weer opnieuw op om W10 te gaan installeren ..... of toch niet?
Dat scherm moet ik toch kunnen uitzetten??
 
De normale gang is bij de installatie dat je slechts alleen bij de eerste keer moet starten vanaf de cd/dvdstation.
Na de benodigde herstarts slaat deze normaal gesproken de cd/dvdstation over.
 
Inderdaad, bij de herstart moet het systeem gewoon de HDD / SSD kiezen...dus hoef je niks meer met dat bootmenu te doen :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan