Cerber virus vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0660

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 dec 2010
Berichten
4.530
Hoi,
Er is hier net een vriend komen binnenwaaien en zijn laptop heeft het cerber virus te pakken.
Vooraleer ik mij aan allerhande pogingen ga wagen eerst maar de vraag.
Heeft er iemand een idee of oplossing om dat onding te verwijderen?
 
Ik zou wel nog even dubbelchecken of het echt cerber is, maar aangezien je overal een .cerber extensie ziet is het eigenlijk niet te missen.

Lees het volgende artikel eens. Afhankelijk van de exacte versie van cerber is er misschien nog een en ander mogelijk. https://www.pcrisk.com/removal-guides/9842-cerber-ransomware

Mocht het niet lukken. Als er heel belangrijke dingen op de schijf staan, zou ik deze bewaren. Er komen regelmatig nieuwe tools om dit soort zaken te decrypten. Kleine kans, maar mogelijk in de toekomst krijg je dan toch weer je data terug.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Roger,
Bedankt voor het antwoord,ik zal me eens verder verdiepen in dit artikel.
Er is wel een vrij recente backup voor handen, valt dus wel mee qwa bestanden, maar ik wil absoluut zeker zijn dat de laptop terug volledig virusvrij is.
Je krijgt nog een terugkoppeling als het klaar is.
 
It is nearly impossible for victims to remove the ransomware, since traditional antivirus programs can’t detect and clean up this threat thoroughly. But this doesn’ mean that there is no hope of getting the encrypted files back. The only method is using system restore before the decrypter is published. The removal guide in this post may show you how to deal with ransomware.
 
Hoi,
Er is hier net een vriend komen binnenwaaien en zijn laptop heeft het cerber virus te pakken.
Vooraleer ik mij aan allerhande pogingen ga wagen eerst maar de vraag.
Heeft er iemand een idee of oplossing om dat onding te verwijderen?

Je kan je data volledig herstellen door ze te importeren van op een back-up apparaat. We raden je ten stelligste aan om kopies van he data NIET op online opslag clouds te bewaren, omdat sommige virussen er toegang tot hebben via de internetverbinding en deze ook corrupteren. Als je geen back-up hebt, kan je misschien één van deze tools proberen- Photorec, Kaspersky virus-fighting utilities of R-Studio. Denk er wel aan dat je eerst de ransomware volledig moet verwijderen voor je probeert om je bestanden te herstellen. Je kan dit oen met de hulp van een anti-malware software. Source: http://www.2-spyware.com/remove-cerber-virus.html
 
Ik was die vraag vergeten.:eek:
Ik heb het opgelost door een clean install en dan een back-up teruggezet.
Aan iedereen hartelijk dank voor het meedenken.
 
Ik ga akkoord, en de recente cyber-attacs Petya ransomware deze bevestiging
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan