Vragenlijst uitwerken in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

YkeFra18

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 feb 2017
Berichten
2
Doelen.PNG

Hallo,

Ik ben bezig met een vragenlijst met wel 300 doelen. Op het moment dat ik een doel behaald heb, zou ik deze willen afvinken met 'Behaald'. Op het moment dat ik een doel nog niet behaald heb, zou ik deze willen afvinken met 'Niet behaald'. Dit is inmiddels gelukt. Mijn wens is nu dat de doelen die ik niet gehaald zou hebben, onderaan de pagina in een rijtje verschijnen. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben en het mij uit kunnen leggen? Zie bijlage.

Groeten, Yfke
 
Allereerst welkom bij HelpMij! En gelijk al een behoorlijk moeilijke vraag.
Ik neem aan dat je de doelen gegroepeerd hebt, zodat je per groep maar één antwoord kan kiezen? Je moet namelijk een heel ingewikkelde macro maken, want uit zichzelf kan Word dit uiteraard niet. Ik zou, met dit doel in het achterhoofd, ook veel eerder naar Excel grijpen of (nog mooier) Access. Dit zijn programma's waar dit soort handelingen veel 'natuurlijker' zijn op te lossen.

Maar goed, laten we eens kijken wat die macro moet doen. Je hebt dus zo'n 300 'doelgroepen' die moeten worden uitgelezen. Dat kan, als is het uitlezen van ContentControls best lastig. Vervolgens moet elke rij in je tabel die aan de voorwaarde voldoet naar een nieuwe locatie worden gekopieerd. Dat is de eerste keer nog wel te doen, maar daarna moet je terug naar de originele positie om de volgende groep uit te lezen. En dan herhaalt het proces zich.
Normaal gesproken is je document beveiligd, dus je moet, voordat je een rij kunt kopiëren, eerst de beveiliging uitzetten. En als alles klaar is, weer terug.
Kortom: een enorme klus. Ik hoop dat je kunt programmeren?
 
Beste Octafish,

Allereerst heel erg bedankt voor je reactie! Door je opmerking over excel en access ben ik eens gaan kijken wat ik hiermee kon doen. In access heb ik precies gevonden wat ik zocht. Het is iets minder stijlvol, maar wellicht kan ik het hier en daar nog iets professioneler uit laten zien.

Nogmaals erg bedankt!
Groeten, Yfke
 
Graag gedaan, maar minder stijlvol? Dan heb je mijn databases nog nooit gezien :). Als je érgens iets mooi in kan maken, dan is het Access!
Succes dus!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan