Hoe filmpje kopieren voorkomen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomasje

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
Berichten
337
Beste forummers,

Ik vind op internet niet hoe ik kan voorkomen dat bezoekers van mijn website een filmpje kopieren. Iemand een idee?
 
In het kort gezegd is daar geen enkele garantie op te geven. Op het moment dat je iets zichtbaar maakt is het per definitie te kopieren.

Er zijn natuurlijk wel mogelijkheden om het moeilijker te maken. -> http://stackoverflow.com/questions/...video-from-being-downloaded-right-click-saved

Maar je kunt ook denken aan het toevoegen van een digitaal watermerk. Hiermee kun je kopieën op internet beter opsporen en de overtreders aanspreken.
 
Ik weet dat er geen enkele garantie is om te kunnen voorkomen dat dingen van een website gekopieerd worden. Mijn vraag had daarom moeten luiden hoe ik zoveel mogelijk bemoeilijk dat er dingen gekopieerd worden. Een watermerk toevoegen lijkt me ook een goed idee, eventueel aanvullend.
 
Laatst bewerkt:
Prima dat je dat al op het netvlies hebt.

In praktische zin is het belangrijk dat je kijkt met welke techniek je het filmpje op de site plaats (HTML5, Flash, etc...) en dan specifiek zoek hoe dit te beveiligen.
 
De beste manier is door het niet online te zetten. Het valt altijd wel te te downloaden, te hotlinken of te rippen.
Je kan het altijd wel beperken door er een watermerk in te plaatsen.
 
(HTML5, Flash, etc...)

Hiermee wel uitkijken, als je met plugins als Flash of silverlight gaat werken loop je tegen problemen met ondersteuning aan. Sowieso worden ze niet ondersteund op mobiele apparaten. Ook niet-windows apparaten hebben beperkte of zelfs geen ondersteuning. Daarbij zijn een aantal browsers begonnen Flash standaard uit te zetten. De gebruiker kan het filmpje dan nog wel bekijken, maar moet eerst flash activeren.

EDIT: Ik heb er zelf nooit mee gewerkt, maar wellicht dat je hier iets aan hebt.
 
Laatst bewerkt:
Als ze je video willen kopiëren lukt ze dat altijd wel. Desnoods zetten ze een camera tegen hun monitor.
 
Nogmaals, voor de duidelijkheid: mijn bedoeling met de betreffende website is - noem het een prive kanaal (met filmpjes en webcam) - om er zo veel als mogelijk voor te zorgen dat hij prive blijft. De maatregelen die ik hier voor heb genomen, mede middels jullie adviezen, zijn:

1. de betreffende map waarin de website staat in robots.txt vermeld: dat hij niet geindexeerd moet worden.
2. in de header van elke pagina opgenomen: <meta name="robots" content="noindex, nofollow">
3. in elke pagina een stuk tekst gezet met de zelfde kleur als de achtergond (Google zegt dit te bestraffen door niet te indexeren).
4. op de website en in het webcambeeld gezet: Copiright © xxx
5. de rechtermuisknop gedeactiveerd waarbij de tekst verschijnt: Sorry deze website is Privé. Wees zo vriendelijk geen kopieën te maken.

P.S. De filmpjes die op de website worden gezet maak ik in mp4-formaat en de webpagina's in html 5, omdat dit voor de meeste platforms geschikt is.

P.S. 2 Voor als het nodig mocht blijken heb ik ook een inlogpagina met wachtwoord gemaakt. Deze heb ik nog niet geactiveerd.
 
Laatst bewerkt:
Rechtermuisknop blokkeren is een van de slechtste oplossingen. Heb je wel eens gezien wat je bezoekers daarmee aan functionaliteit beperkt? Wat nu als ze een woord willen vertalen, een text willen kopieren uut een tekstbox of de eigenschappen van de pagina willen bekijken? Het filmpje voor persoonlijk gebruik willen downloaden???
JIJ hoort dat NIET te bepalen!!!

En waarom wil je het niet indexeren? Want wil je jouw hele site niet in Google hebben? Als het privé is, zet het direct achter een wachtwoord. Dan is die rest van de maatregelen ook onnodig!!!
 
Laatst bewerkt:
Nogmaals voor de duidelijkheid: die website is een 'prive-kanaal' welke alle functionaliteit heeft die hij moet hebben. Bij deze prive-website hoor ik echt zelf alles te bepalen ;-) Vanzelfsprekend zo veel mogelijk rekening houdend met de bezoekers. Het lijkt me duidelijk dat ik een prive-kanaal niet wil laten indexeren, hij moet juist NIET in Google.
 
Laatst bewerkt:
Zet er dan direct een wachtwoord op. ;-)
Anders is het feitelijk gewoon openbaar.

Of wou je soms dat je webcam op Insecam komt?
 
Laatst bewerkt:
Naast de enkele berichten terug door mij opgesomde 5 maatregelen voor het onvindbaar maken van de website, heb ik het nu zo gemaakt dat voor het bekijken van de webcam beelden een gebruikersnaam en wachtwoord moeten worden ingetikt. De cam is dus niet meer te vinden door onbevoegden.
 
Laatst bewerkt:
Dat is de enige en beste oplossing ;)
 
Overigens was en is het wel zo, dat de webcam niet continu online is, maar alleen als ik achter de pc zit. En dan laat de webcamsoftware zien wie er online is.
 
IP-beveiliging ofzo? Of gewoon grappig bedoeld ;-)?
 
Ik gok het laatste.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan