kaartlezer

Status
Niet open voor verdere reacties.

frero

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2015
Berichten
113
hallo,
ik heb een kaartlezer lindy en volgens apparatenbeheer (win10) werkt die goed. mijn id kaart wordt echter niet gelezen.
als ik dan www.test.eid.belgium.be wil bezoeken krijg ik: ERR_BAD_SSL_CLIENT_AUTH_CERT
ik kan mijnieuwe identiteitskaart, nochtans geactiveerd door consulaat en de software correct geinstalleerd onder win10 niet gebruiken want: kan kaart niet lezen.
kan iemand mij helpen?
frero
 
Deze melding betekent zoveel als dat de browser die je gebruikt geen geldig SSL-certificaat heeft voor betreffende website dus om te beginnen zou ik een andere browser gebruiken.
Volgens de specificaties van deze kaartlezer is er ondersteuning voor Microsoft Windows 2000/XP/Vista/7 , ik mis daar Win 10 in dat rijtje.
Wellicht een software-update van de kaartlezer-software nodig..?
 
Heeft het niets te maken met de kaartlezer.
De configuratie is niet goed verlopen
De foutcode geeft aan dat de controle (identificatie) van uw ID kaart is mislukt
Was je ID pincode correct?
Heb je de software eID Middleware gedownload en geinstalleerd?
Ik heb dus een paar vragen vooraleer ik je kan verder helpen.
 
dit is een nieuwe kaart geactiveerd door het consulaat. heb de software gedownload en exact de instructies opgevolgd. ik heb zelf nog geen enkele code ingevuld
op mijn bureaublad staat het pictogram van eid als ik dat open dan verschijnt een vierkant met alle titels en meldt: klaar voor inlezen en daar blijft het dan bij
mvg
frero
 
Heb je thuis geen brief gekregen met de PUK en PIN code?
Misschien heb je nog niet lang je IDkaart en heb je de gegevens (puk en pin) nog niet ontvangen. (die worden opgestuurd per post)
Zonder deze zal het zeker niet lukken om in te loggen op de door u vermelde site en krijg je idd de door uw vermelde fout.
Ik kan je straks een excel bestandje doorsturen zodanig dat je de kaartlezer kan testen, maar eerst moet ik nog een paar kleinigheden afwerken. (en jij moet excel op uw pc hebben staan;))
 
ik heb exel
probleem is juist dat ik geen pin en puk kan ingevan
mvg
frero
 
Hoi,
met het excelbestandje in bijlage kan je de kaartlezer testen.
(hierbij heb je geen PUK of PIN code nodig)
Vooraleer je het bestandje kan gebruiken moet je een paar zaken uitvoeren.
1. zorgen dat de software van de Belgische regering is geinstalleerd. (ik had begrepen dat dit het geval is)
2. In het mapje vind je twee mapjes x64 & x 86
Open een van de twee mapjes.
(normaal gezien x86)
Voer de EID wrapper.Register Toepassing uit als administrator (dit is noodzakelijk om het bestandje te laten werken)
Open het excelbestandje en open de VBA editor (Alt + F11)
Ga naar Extra -> verwijzingen Zoek nu EID_wrapper en vink die aan.
Sluit de VBA editor.
Het excelbestandje is nu klaar voor gebruik.
Sluit de kaartlezer aan; en steek uw ID kaart in de lezer.
(zorg ervoor dat de ID kaart goed in de lezer zit en de kaartlezer goed is aangesloten)
Druk op de knop Laad gegevens kaart.
Daarna in het formulier druk je op Laad kaart.
Druk op Ja als er een vraag van excel verschijnt.
Nadien,als alles goed is gegaan staan de gegevens van de ID kaart op het formulier en weet je dat de kaartlezer werkt.
Je PUK en PIN code worden normaal gezien opgestuurd via de post, anders eventjes informeren bij de dienst ID kaarten van uw woonplaats.
Als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel.
 

Bijlagen

  • Test kaartlezer.zip
    125,4 KB · Weergaven: 35
bedankt het werkt nu-blikbaar was chrome de boosdoener
frero
 
@frero
Het is niet nodig om via de attendeer knop aan te geven dat de vraag is opgeslost. Je kan zelf de status van je vraag aanpassen. Staat aan het begin van de topic rechtsboven.
 
Laatst bewerkt:
eid van mijn vrouw wordt ook niet gelezen-denk dat zij niet geactiveerd is - kan ik dat zelf? ik beschok over puk en pin
frero
 
Neen, de éérste keer moet de ID kaart geactiveerd worden bij bevoegde dienst van de gemeente.
Dit gebeurd bij afgifte van de ID kaart.
(in uw geval zou de kaart normaal gezien door het consulaat moeten zijn geactiveerd bij afgifte)
 
ik vermoed dat de kaart van mijn vrouw niet geactiveerd is-kanik dat zelf doen? ik heb haar pin en pub
frero

ik zal ze dus moeten opsturen naar marseille?
frero
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De ID kaart zeker niet opsturen. (Nooit doen!)
Een paar vraagjes
Is de ID kaart van je vrouw een Belgische ID kaart?
Woont je Vrouw officieel in België, met andere woorden heeft ze een officieel adres in België?
Indien ja en ik weet de gemeente of stad waar je vrouw of jullie beiden wonen dan kan ik opzoeken waar je moet zijn. (Het adres van uw vrouw of jullie beiden hoef ik niet te weten)
 
het is een Belgische eid kaart uitgereikt door consulaat Marseille en ons adres is in Frankrijk geen meer in België
mvg
frero
 
Dan kan ik u helaas niet meer verder helpen.

Edit
In uw geval zou ik een mail sturen naar het consulaat; uw probleem uitleggen en vragen wat er moet gebeuren.
Mail adres van het Consulaat:

marseille@diplobel.fed.be

Of neem contact op met het dichts bijzijnde consulaat van uw woonplaats
Belgische consulaten kan je vinden in volgende Franse steden

Ajaccio, Bordeaux, Charleville Mezieres, Dijon, Lille, Lorient, Lyon, Marseille, Metz, Nantes, Nice, Straatsburg, Toulouse en Tours
 
Laatst bewerkt:
consulaat vertikt het gewoon om te antwoorden
apparatenbeheer meldt voor lezer en kaart ''dit apparaat werkt correct'' maar maar bij openen exel bestandje meldt hij :steek kaart in de lezer
ik had de eidwrapper register x84 geinstalleerd en mijn kaart werkt nu die van mijn vrouw niet - ik heb dan x64 geinstalleerd -geen resultaat
ik denk ik zal dan maar idwrapper console te installeren maar dat weigert win10 - onveilig bestand
mvg
frero
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan