2 html boxen naast elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

baukjen

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2006
Berichten
275
Hoi, ik ben al een eind gekomen met de flex techniek.

Wie kan mij nog helpen om het volgende klaar te maken?
er is nu een:
header met 3 boxen
slogan 1 rij (box)
nu nog
Navigatie en een content naast elkaar 2 boxen
en een
footer met 4 boxen

alvast bedank

hr.gr.
Baukjen

Bekijk bijlage flex boxen.rar
 
Als je de blokken een achtergrond wilt geven en het op alle browsers goed wilt weergeven dan kan je de bijlage gebruiken. Je kiest voor de fluid layout waarbij het logo continu geschaald wordt. Dit is minder mooi maar omdat je het in je code zo hebt staan heb ik het erin gelaten. Een andere opzet zou echter mijn voorkeur hebben.

Suc6. Have fun.
 

Bijlagen

  • layout-1.zip
    12,6 KB · Weergaven: 22
@ bron
Bedankt voor de zip. Welke andere opzet denk jij aan?

hr.groet
Baukjen
 
Voor mijn websites gebruik ik Bootstrap. De tutorial op w3schools kan een goed startpunt zijn. Op de Bootstrap website kan je documentatie en code voorbeelden vinden. Natuurlijk blijft er altijd een stukje css die je zelf moet maken maar bijvoorbeeld een indeling en menu zijn snel gemaakt en het werkt op smartphone, tablet, laptop en pc.

* ik zie net dat ik de footer niet in vieren heb gedeeld :p dit kan je nu vast zelf maken.
 
Laatst bewerkt:
@bron

Bedankt voor de informatie. Ja Bootstrap dat lijkt het mij helemaal.
Zal ietwat moeilijk worden daar mijn Engels nu niet zo super is ( niet op school geleerd maar autodidactisch tijdens vakantie ).
Weet jij hoe het bij BS is met formulieren en hun beveiliging ( contact / inlog / aanmeld formulieren )?
Niet dat ik het al heb gevonden mogelijk staat het ergens bij de informatie op de site van BS, bij gebruik van meer pagina’s met een zelfde navigatie heeft BS daar zelf een oplossing voor? Zelf heb ik ooit van iemand hiervoor een heel eenvoudig klein stukje PHP include ontvangen!

Een goede voortzetting van de dag
Hr.gr.
Baukjen
 
RE: "Weet jij hoe het bij BS is met formulieren en hun beveiliging "
Met Bootstrap maak je de layout (indeling en opmaak) van een pagina voor de website bezoeker. BS is eigenlijk een bibliotheek met kant-en-klare pagina onderdelen. Er zit wat scripting bij voor de benodigde functionaliteit van bijvoorbeeld het menu. Een formulier is in Bootstrap binnen 5 minuten gemaakt (copy/paste van BS website) maar de formulierafhandeling gebeurt niet in Bootstrap. Dat gebeurt altijd in php.

In het kort:
Bootstrap is voor de indeling en opmaak van het formulier in de browser.
Formulierafhandeling gebeurt altijd in php op de webserver. Op de webserver bepaal je hoe veilig het mail script is in php.

RE: "Zal ietwat moeilijk worden daar mijn Engels nu niet zo super is"
Gelukkig hoef je geen tekst te lezen. Bij elke html code zie je een voorbeeld hoe het eruit zal zien op de website.
 
Laatst bewerkt:
@bron
bedankt heb inderdaad al heel wat dingen bekeken en uitgetest.
Zal ook nog een rond gaan kijken hoe ik een formulier PHP goed kan beveiligen .

Een mooie voortzetting van de dag.

Hr.gr.
Baukjen
:thumb:

NB mocht ik nog eens wat vragen hebben over hetzelfde onderwerp kan ik dat dan doen via dit zelfde bericht?
Of moet ik dan een nieuw bericht aanmaken?
Of is het mogelijk rechtstreeks met u / je te contacten?
 
Laatst bewerkt:
PHPMailer wordt veel gebruikt en is voor gewone websites voldoende veilig. Een voorbeeld Bootstrap Contactformulier met PHPMailer. Als je googeld zijn er meer voorbeelden te vinden. Wil je meer veiligheid lees dan eens over Captcha en veld-validatie voordat de email wordt verstuurd en het maximaal aantal emails per pc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan