Vraagje over apps verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
788
Mijn iPad mini uit 2013 vertoont kuren. Soms kan ik geen berichten intypen of het gaat heel langzaam, of internet gaat weg zodat die weer op het bureaublad staat. Of als ik een spelletje wil doen, opent die niet of valt voortijdig uit. Nu wil ik spelletjes verwijderen, maar krijg de melding: als u deze app verwijdert, verwijdert u ook alle gegevens ervan. Betekent dat dat ik weer opnieuw moet beginnen mocht ik hem weer willen doen? Ik wil namelijk ruimte vrijmaken. Heb nog 2,4 gb over van de 15 gb.
 
Laatst bewerkt:
Licht aan de app of je opnieuw moet beginnen, ik zou ervan uit gaan van wel, maar bij apps als Clash of Clans en niet als ik het goed heb :)

,
Eli
 
Sommige apps slaan dingen in je icloud op deze gegevens worden verwijderd.
 
Ik heb het over apps als toyblast, bingo blitz, word brain, word search color.
 
Ik heb alle foto's verwijderd (en opgeslagen op de computer) maar ik heb nu nog maar 2 gb over. Hoe kan dat nou weer?
 
Dag, Mogelijk heeft u een app gebruikt voor bestandsbeheer, dan voegt deze vaak een prullenbak map aan het systeem toe. Een toegevoegde prullenbak kan ook bij een opruim app horen. Even goed kijken in menu's van deze toepassingen dus.

Een probleem met geheugen is meestal niet dat de opslag bijna vol is (bij u ook nog niet het geval) maar wel dat er vele tientallen apps op de achtergrond in het werkgeheugen actief zijn. Ze zijn dan klaar voor gebruik, controleren op updates of houden gewoon van alles in de gaten. Taakbeheer toont deze achtergrondprocessen niet maar een geheugenmanager app kan u dat wel tonen. Bij een groter aantal apps verliest u bovendien controle over wat die in het geheugen opslaan zoals benodigd caché en tijdelijke bestanden.

Voor het opruimen van waardeloze bestanden, zoals opgeslagen reclames, kunt u een app gebruiken en deze cleaners zijn er ook voor het vinden van duplicaten van bestanden. Ik kan geen bepaalde apps aanbevelen want ik heb Android op mijn tablet.
 
Waar vind ik bestandsbeheer of taakbeheer? En welk schoonmaakprogramma moet ik gebruiken? Ik zie alleen schoonmaakprogramma's voor foto's te verwijderen of dubbele contacten verwijderen. En de rest van de "rommel" dan?
 
Laatst bewerkt:
SanDisk® Memory Zone en CCleaner bijvoorbeeld.
Voor twee maal voorkomende bestanden zoek naar: Duplicate File Finder.
Vertrouw alleen niet op de resultaten en doe alleen weg dat wat u, in de lijst die dit soort programma's geven, kwijt wilt.

Echt bestandsbeheer zoals bij Android in vele apps heeft u op de iPad waarschijnlijk niet maar er kan een cloud service zoals Dropbox zijn, met ook opslag op de tablet.

Taakbeheer opent u door twee maal op de ronde Home knop te drukken. Veeg applicaties omhoog om ze te sluiten. Ze staan op volgorde van minst recent naar meest recent geopend. De linkse is het beginscherm.
 
Als op iPad je app verwijderd kun je die later terug downloaden in de AppStore staat die met wolkje aangeduid .
Maar je moet met games terug van nul starten
 
Ik heb op mijn iPad IOS 9.3.5 staan. O ja, dat klopt met die taakbeheer. Maar dat doe ik al regelmatig. En nee, ik heb geen dropbox op mijn iPad. Wel iCloud. En ik zag een app podcasts en dat is het grootste bestand. Maar die kan je niet verwijderen, omdat dat een vaste app is die er al op stond toen ik hem kreeg.

Als op iPad je app verwijderd kun je die later terug downloaden in de AppStore staat die met wolkje aangeduid .

Ja, ook dat had ik al ontdekt. Dank je wel voor je reactie.

SanDisk® Memory Zone en CCleaner bijvoorbeeld.

Die zijn niet te vinden op mijn iPad.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lopgisch, dat zijn 3rd party apps en die moet je dus uit de appstore downloaden en installeren..
 
Ja, dat weet ik. Ik was naar de app store gegaan en heb de namen ingetypt. Maar ze schijnen niet te bestaan of misschien niet compatibel te zijn met mijn iPad. Of zoiets.
 
Ook dat klopt, Ccleaner is er niet voor iOS omdat Apple apps draait vanuit een sandbox en Ccleaner daardoor niet kan worden gebruikt.
Sandisk Memory Zone is er alleen voor Android, niet voor iOS..
Alfred2 heeft schijnbaar niet gelet op welk toestel je gebruikt.
 
Die informatie komt van Google maar Ccleaner is misschien alleen tijdelijk niet te installeren vanwege nieuwe "sandbox" of inmiddels weer andere vereisten die aan apps worden gesteld.

Terug naar de kuren die het tablet vertoont van langzaam reageren. Naast het sluiten van apps met taakbeheer kan u ook geheugen vrijmaken. Probeer daarvoor het volgende: Sluit alle apps die niet nodig zijn eerst. Druk op de aan/uit knop zodat het afsluitscherm verschijnt en houdt dan de Home knop voor vijf seconden ingedrukt. Dit ververst het geheugen. Naar verwachting heeft u dan flinke snelheidswinst tot de apps op de achtergrond weer actief worden maar het helpt met de toepassingen die u vrijwel meteen daarna start.

Ik denk dat er veel apps zijn die steeds proberen te updaten en op de iPad aan het zoeken zijn naar bestanden waarvan er een backup moet worden gemaakt of die geïndexeerd moeten worden. Het beste zal helpen om op Internet te zoeken naar namen van de apps en begrippen als geheugen/memory en belasting/clutter, systeem/system of iets dergelijks. Er staan een aantal apps bekend om de vertraging die zij veroorzaken en afstand doen van die apps en services wordt dan als een zegen ervaren.
 
Ik heb je raad opgevolgd en ik heb 1 gb ruimte erbij. Beschikbare ruimte is nu 2,1 gb in plaats van 2,0 gb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan