Mac OS opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulomaldinie

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2012
Berichten
41
Beste Helpmij-forum gebruikers,

De Macbook van een kennis is plots stuk gegaan. Na wat foutief geprobeer heb ik per ongeluk het besturingssysteem verwijderd.
Wanneer ik de Mac opstart krijg ik telkens het Apple-icoontje met een vraagteken erin te zien. Verder is het gelukkig nog wel mogelijk om in de reparatiemodus te komen, alleen dit heeft tot nu toe geen zin gehad.
Daarom vraag ik mij af hoe ik een bootable usb stick voor de mac creëer en daarop mijn getorrente Mac OS versie installeer?

Bedankt voor de hulp!

Groetjes Paul
 
Ik denk dat je beter even een Apple store binnen kunt wandelen, dat scheelt een hele boel 'geklooi' in dit geval.
 
Welke versie van OS X draaide dan op het MacBook? Je kan toch al heel lang een Internet Recovery doen, wat betekend dat je via Wifi een nieuwe OS X kan downloaden. Nog een tip: via LAN kabel kan je sneller OS X downloaden.
 
Hallo

"De Macbook van een kennis is plots stuk gegaan. Na wat foutief geprobeer ....."

Een heel eenvoudig antwoord .... tenzij apple natuurlijk misschien ooit soms , etc .... meerdere verschillende versies macbook's heeft gemaakt.

Dus --> geen vermelding korrekt typenr , en om het echt helemaal spannend te maken geen korrekte " plots stuk gegaan" vermelding ...

Desondanks toch een poging:

Meest voorkomende defekten bij alle Apple toestellen tot nu toe onder handen gehad .... vocht(insijpeling) .

Meestal wacht men dan uiteraard nog even , tot het vocht zeker de nutteloze oxydatie (corrossie) heeft veroorzaakt alvorens tot herstellling over te gaan ...

Bij laptop's .... de nodige korrupte/defekte harddisk's door de nodige valpartijen , etc ....

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan