Een aan de site gehangen periodieke nieuwsbrief SEO-vriendelijk maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
719
Ik geef iedere week een nieuwsbrief uit met een regionale uitagenda. Deze bestaat uit 3 A4tjes die ik als PDF-bijlage verstuur aan een email-bestand, mede omdat hij voor de ontvangers heel eenvoudig printbaar moet zijn. Die pdf voegde ik altijd ook meteen met een link aan mijn site toe (die link verwijst dus direct naar het pdf-bestand). Bij een SEO test viel die pdf door de mand als niet-SEO vriendelijk. Heeft iemand een suggestie hoe ik dit beter kan doen? Ik kan de inhoud natuurlijk ook steeds op een speciale site-pagina kopieëren, maar misschien zijn er betere en handiger oplossingen?
 
Wat was de analyze van die test? Ik neem aan dat die nog meer informatie gaf dan alleen maar: "Niet SEO-vriendelijk!"

Ikzelf prefereer om nieuwsbrieven ook als HTML op te slaan en via je website te laten bekijken als een archief. Ook is het handig om daarheen te linken vanuit de mail, voor diegenen die geen PDF-reader hebben.
 
Er stond geen uitgebreide analyse maar toen ik zag hoe de link in elkaar steekt kon ik me wel voorstellen waarom de link naar het pdf-bestand zo SEO-onvriendelijk is: die verwijst nl. naar een bestand buiten de eigenlijke site, het pdf zit op de server in de map sitenaam_web_files en wordt dus waarschijnlijk niet gevonden door google ea. Aan een html-versie had ik nog niet gedacht. Ga ik even mee experimenteren!

Hmmmm, het oorspronkelijke word-document omgezet in html geeft een rommelig, niet prettig leesbaar beeld. Moet ik het in Word voortaan al anders gaan opmaken om wél een goed resultaat te krijgen? Zijn er betere programma's om dit soort documenten mee op te maken? Zowel heel gemakkelijk te layouten (waarbij een beetje word-kennis voldoende moet zijn), te printen én in de site op te nemen?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan