Packard Bell Easynote rezetten naar fabrieksinstellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nedish

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2015
Berichten
56
Ik heb geprobeerd mijn laptop terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Nu blijft de laptop steken op het "opstart" beeld (flash scherm?) en werkt niks meer.

OS was Windows 8 die ik later naar W10 gratis heb geupgrade. Enige idee waarom de laptop nu hangt en hoe ik dit op kan lossen?
 
Laatst bewerkt:
gast0225 - Wat heeft uw reactie voor nut? :evil:
Leest u mijn vraag niet? Laptop blijft hangen op "flash scherm" en doet niks meer! Opnieuw proberen zit er niet bij.
 
gast0225 - Wat heeft uw reactie voor nut? :evil:
Leest u mijn vraag niet? Laptop blijft hangen op "flash scherm" en doet niks meer! Opnieuw proberen zit er niet bij.
Jazeker heb ik je vraag gelezen, zelfs heel goed!

Als een laptop wordt gereset naar de fabrieksinstellingen gebeurt dit normaliter door de machine uit te zetten, aan te zetten en tijdens het aanzetten op een toets te drukken (veelal een Functietoets) waarna de recoveryconsole wordt gestart (Niet Windows, maar de herstelsoftware die Packard & Hell erop heeft gezet en welke software wordt aangeroepen voordat Windows start). Het feit dat de laptop nu 'hangt' is dus helemaal niet interessant om de machine te kunnen resetten.
 
Laatst bewerkt:
Als het ding niet uit wil, adapter eruit en de accu verwijderen, gegarandeerd dat'ie uit gaat.
Daarna de accu er weer in en opnieuw opstarten..
 
Ik heb even wat rondgesnuffeld en daar waar ik Packard & Bell altijd Packard & Hell noemde, blijkt dit mogelijk ook nog eens terechte alternatieve naam te zijn.
Reden : Klik

Zo te lezen laten de onbenullen de recovery vanuit Windows starten. Ik moet nog even verder speuren bij P&B, maar van hetgeen in de link staat word je niet vrolijk.

Echter, er is hoop, want er staat een klein klikbaar regeltje onderin de link (in het rood) die de mogelijkheid biedt om te recoveren als Windows niet wil starten: Klik

Misschien de belangrijkste boodschap uit deze laatste link :

Power on your computer. When the Packard Bell logo is displayed, press and hold the ALT key while pressing repeatedly the F10 key. Release the keys when a message displays that Windows is loading files.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geprobeerd F11 maar dat werkt niet.
Ik heb geprobeerd op te starten en ALT + F10 vast te houden. Ik krijg een blanco scherm te zien en er gebeurt niks!
Verder heb ik helaas een recovery DVD
Ik heb wel een legaal DVD met Windows XP. Kan ik die op een of andere manier gebruiken?
 
Er staat niet dat je de ALT + F10 BEIDE vast moet houden, er staat dat je de machine aan moet zetten, gelijk daarna (als het P&B logo te zien is) de ALT key indrukken en VASTHOUDEN en tegelijkertijd herhaaldelijk / meerdere malen op de F10 moet drukken en dus NIET ingedrukt moet blijven houden.
 
Laatst bewerkt:
ALT (inhouden) + F10 meerdere malen indrukken levert een blanco scherm op
Opstartenn en F12 inhouden laat me zien dat ik alleen Windows bootmanger kan kiezen
 
Dan ga je naar plan B en da's die Windows XP CD. In plaats daarvan kun je ook een oorspronkelijke Windows 8 CD / DVD zien te regelen (lenen van iemand?)
Ik adviseer je wel om EERST even P&B te bellen en te vragen of die herstelsoftware, die je dus vanuit Windows 8 kon starten, maar nu even niet, op een aparte afgeschermde partitie staat of niet. Als je dat niet weet en je zou per ongeluk die herstel software overschrijven, dan ben je nog verder van huis.

Ik zou sowieso even overleggen met P&B wat nu het slimste is om als eerste te gaan doen, juist vanwege die vanuit Windows te starten herstelsoftware.

Als je erg handig bent met Windowsinstallaties, dan is dat niet nodig, dan zorg je ervoor alle software bij P&B te verzamelen die noodzakelijk is voor jouw machine en vervolgens ga je Windows vanaf een Microsoft CD installeren en daarna de juiste drivers. Dit vergt wel enige handigheid en kennis!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan