• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch grafiek aanvullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cheriah

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2013
Berichten
6
Dag excellers,

Ik probeer een overzichtelijk format te maken voor mijn stage waarin duidelijk is wat de verzuimcijfers zijn en hoe dat ten opzichte van de doelstelling of het hele jaar eruit ziet.
Voor een groot deel is dat al gelukt, echter breek ik mijn brein momenteel over een grafiek met alle verzuimpercentages.
De wens van mijn stagecoördinator is dat, als er een nieuw percentage wordt ingevuld deze ook automatisch in de grafiek komt, bij de juiste maand.
Vooralsnog staan namelijk alle maanden van het jaar erin, met alleen een waarde bij januari aangezien dit de enige maand is die al voorbij is.
Zij wil als zij naar een overleg gaat makkelijk toegang hebben tot de verzuimcijfers ten opzichte van elkaar van de maanden tot nu toe.
Ook wil zij graag dat er een extra lijn in de grafiek zit met de doelstelling voor het verzuimcijfer, momenteel heb ik dit opgelost door gewoon een nieuwe tabel te maken met alle maanden daarin en overal hetzelfde percentage in te vullen.

Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is, en dat er iemand is met een oplossing!
Bijgevoegd is het format dat ik tot nu toe heb gemaakt.
Op het tabblad jaaroverzicht begint de tabel die ik voor de doelstelling heb gemaakt bij A60.

Groeten
 

Bijlagen

  • Verzuim Format.xlsx
    55,6 KB · Weergaven: 24
Ik weet niet precies of dit is wat je zoekt maar probeer het even:
in B18 van tab "Jaaroverzicht de volgende formule neerzetten:
Code:
=INDIRECT(A18&"!B7")
en doortrekken naar beneden.
Nu leest hij de waarde uit de andere tabbladen...
 
Dank voor je reactie.
Je code helpt mij enigszins, hij haalt inderdaad de waarden uit de andere tabbladen, dit was mij alleen zelf ook al gelukt.
Jouw manier ziet er alleen wel beter uit.

Punt is alleen dat ik de cellen waarin geen waarde staan niet wil laten weergeven in de grafiek, alleen ziet excel cellen met een nulwaarde ook als waarde en zet ze daarom wel in de grafiek.
Na wat spitten kwam ik erachter dat de grafiek geen cellen meeneemt waarin de waarde NB() staan, valt jou code op zo'n manier aan te passen dat er, als er een 0 waarde uitkomt, dit weergegeven wordt door een NB()?
 
bv.

Code:
=ALS(INDIRECT(A18&"!B7")=0;NB();INDIRECT(A18&"!B7"))
 
Mijn dank is groot, eens zien wat mijn stagebegeleider ervan vindt ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan