Fritz!Box 7340 Instellingen van buitenaf gewijzigd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieter53

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2007
Berichten
297
Ik constateerde enige tijd geleden dat wie mij belde alleen nog maar 'in gesprek' kreeg (en dat met twee lijnen!)
In de Fritz!Box 7340 bleek onder Telephony -> Call Handling -> Call Diversion' alle inkomende gesprekken door geschakeld te worden naar het zelfde telefoonnummer.
Het gaat dus niet om het doorschakelen in het Voip Selfcare gedeelte, maar echt om een wijziging in de Fritz!Box zelf!

Ook bleken alle 'blocked calls' opgeheven te zijn.

Volgens de XS4ALL helpdesk kunnen deze instellingen niet van buiten af (dus buiten de mijn PC om) gewijzigd worden! Niet door mij via de telefoon en niet door XS4ALL.
Ik neem aan dat ik niet slaapwandel en het apparaat niet uit zich zelf actie onderneemt, dus moet er toch iets van buiten af gekomen zijn.
Van een ervaren programmeur kreeg ik de suggestie dat een update van buitenaf wel eens problemen kan geven met bepaalde configuraties.

Zou dat de oorzaak geweest kunnen zijn?
 
Laatst bewerkt:
Ik had vroeger ook Fritz!Boxen en bij nieuwe firmware werden bepaalde instelling gereset. Controleer ook nog of je IP adres hetzelfde is gebleven als het altijd was. Dat kan ook voor problemen zorgen.
 
Hoi Pieter, de instellingen van de FRITZ!Box kunnen wel degelijk vanaf buitenaf worden gewijzigd als dit in de router is ingeschakeld!

Ga eens naar System, FRITZ!Box Users en kijk of er behalve ftpuser nog een andere gebruiker is aangemaakt:

fb7360_01.PNG

Vervolgens kun je in de eigenschappen van deze gebruiker bekijken of deze toegang vanaf het internet tot de router heeft:

fb7360_02.PNG
 
Beiden Hartelijk dank voor de reactie.

Er zijn geen andere gebruikers aangemaakt, alleen de provider services zijn aangevinkt.
 

Bijlagen

  • Klembord-1.jpg
    Klembord-1.jpg
    70,1 KB · Weergaven: 69
Wij weten nu dat de provider je instellingen kan wijzigen en eventueel de firmware kan bijwerken. Heb je destijds de VoIP gegevens handmatig in de Fritz!Box ingevoerd of is dat door de provider erin gepushed?
 
Dan hoeft de provider niet op de box te kunnen en je kan ze dicht gooien.

Ik heb vroeger altijd voor expert modus gekozen en allen instellingen nagelopen.
 
Dan hoeft de provider niet op de box te kunnen en je kan ze dicht gooien.
Dat heb ik inmiddels gedaan, maar dealniettemin bedankt voor het advies!

Terug naar de vraag:
Volgens de XS4ALL helpdesk kunnen deze instellingen niet van buiten af (dus buiten de mijn PC om) gewijzigd worden!
Niet door mij via de telefoon en niet door XS4ALL. (Kon dus wat mijn FB betreft dus wel!)
Ik neem aan dat ik niet slaapwandel en het apparaat niet uit zich zelf actie onderneemt, dus moet er toch iets van buiten af gekomen zijn.
Van een ervaren programmeur kreeg ik de suggestie dat een update van buitenaf wel eens problemen kan geven met bepaalde configuraties.
Zou dat de oorzaak geweest kunnen zijn?
 
Doorschakelen inschakelen, dus aanvinken, vind ik niet helemaal het zelfde als reset, dus begreep ik je antwoord niet correct.
Sorry.
 
Zoals ik schreef worden bij het installeren van nieuwe firmware wat instellingen teruggezet naar standaard waarden.

Dat was het misschien.
 
Dat de ingevoerde waarden verwijderd worden (geblokkeerde telefoonnummers in dit geval) kan ik wel terugzetten noemen.
Het invullen van een telefoonnummer, ook al is het het telefoonnummer van de gebruiker zelf, en het aanvinken van een checkbox, zou ik er persoonlijk niet toe willen rekenen. In dat geval zou mijn oorspronkelijke vraag dus nog steeds open zijn.
Al geloof ik toch, dat ik wel mag concluderen dat een update de boel soms aardig in het honderd kan sturen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan