Backup terugplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eydis

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2007
Berichten
39
Hallo,
Ik ben al een tijdje aan het proberen om oude emails van een gecrashde laptop via een externe harddisk terug te plaatsen in Thunderbird op een nieuwe laptop.
Hulpprogrammas van Mozilla werken niet (bij mij)bv. profielnamen aan passen zodat de oude mails in het nieuwe profiel terugkomen. Ook het programma Mailstore heb ik bekeken en uitgeprobeerd maar heeft mij ook niet verder geholpen. Het gaat om lokale mails (dus geen gmail, die heb ik wel kunnen overplaatsen).
Heeft iemand een gouden tip om dit probleem op te lossen?
Alvast bedankt!

groet, Chris
 
Als je het zegt "het gaat om lokale mails", begrijp ik dan goed dat je deze e-mailberichten wilt herstellen under Local Folders (Lokale Mappen) in Thunderbird of moeten ze specifiek onder een e-mail account terug gezet worden?

Heb je de instructies hier al gevonden en evt. geprobeerd?
 
Laatst bewerkt:
hallo Tommy,
Allereerst excuses voor mijn late reactie. Ben tijdje ziek geweest en druk met boekhouding. Heb dingen uitgeprobeerd, zoals beschreven in jouw link. Alles komt mee (gmail mappen) , maar niet de lokale mappen (telfort). Ik zie ze wel staan in de backup, onder Mail, maar ze worden niet zichtbaar. Ben er inmiddels behoorlijk gefrusteerd over, want er zijn een aantal mappen met mails die belangrijk voor me zijn. Hopelijk heb je nog tips waar ik die kan vinden.
Alvast enorm bedankt!
groet, Chris
 
Hier wilde ik een screenshot van de pop3.telfort mappen die ik wel kan zien maar niet in de nw. profiel omhoog komen laten zien. Helaas lukt dit niet.
Dus de mappen zaten onder dit pop3.telfort account (misschien een misverstand rond het woord lokale mappen).
Chris
 
Er is inderdaad een misverstand over Lokale mappen. De Lokale mappen waar ik het over had, betreft de lokale mappen zoals die ook in Thunderbird zichtbaar zijn. Maar goed, nu je aangeeft dat het mappen betreft die onder een account zaten, gaat het dus om iets anders. Heb je wel een nieuw Telfort-account aangemaakt in Thunderbird? En voor de goede orde, 'pop3.telfort' is de naam van de map die in de map Mail in je Thunderbird profieldirectory staan?
 
Hoi,
Op beide vragen kan ik "ja" antwoorden. Ik heb onder Thunderbird een nieuw telfort-account (POP3) aangemaakt en de mails komen ook gewoon binnen (postvak in).
En ik zie een map"POP3-telfort account" staan in de map Mail onder Thunderbird-account. En daarin zie ik allerlei submappen (genaamd: trash, sent, templates) maar die zijn niet meegekomen. En ik had allerlei submappen direct onder mijn postvak IN gemaakt om allerlei (belangrijke) mails te bewaren.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Chris
 
Ik denk dat ik weet waar de oorzaak zit. Heb je de map pop3.telfort teruggezet in de map die je in de afbeelding laat zien? Dat is nl. niet de map waar het gebruikersprofiel van Thunderbird wordt opgeslagen. Het profiel is normaal gesproken opgeslagen in C:\Gebruikers\[gebruikersnaam]\AppData\Roaming\Thunderbird'Profiles\xxxxxxxx.default\, waarbij [gebruikersnaam] vervangen wordt door je Windows gebruikersnaam en 'xxxxxxxx' door 8 random tekens. In deze map vind je vervolgens een map 'Mail', daaronder hoort de map pop3.telfort te staan, wederom mits er een account is aangemaakt en, bij de accountinstellingen, ook de juiste directory is ingesteld.

Hier staat ook beschreven hoe je de profieldirecory van Thunderbird kunt vinden.

Bij de accountinstellingen in Thunderbird (via het menu > Opties > Accountinstellingen) kun je per account zien waar de berichten worden opgeslagen. Je vindt dit dan onder het betreffende account onder het kopje 'Serverinstellingen' en dan helemaal onderaan de pagina onder 'Lokale map'. Controleer eens in welke map de berichten voor je Telfort-account worden opgeslagen en plaats daar dan eens de backup terug.
 
Bijna het raam uit...

Hallo,
Met excuses voor mijn late reactie. Hier een update. Heb de afgelopen weken allerlei zaken uitgeprobeerd. Probleem is nog niet opgelost. Heb af en toe de externe schijf het raam uit willen gooien....gelukkig maar niet gedaan. Mijn oude schijf wordt niet meer herkend in diskmanagement (Windows 10). Als ik hem aansluit (via SABA-usb) hoor ik wel een piepje en het lampje (SABA) gaat aan. Heb ook begrepen dat als je niet gewerkt heb op de oude schijf (als externe schijf) er een kans is om die schijf weer aan de praat te krijgen. Maar hoe? Tips meer dan welkom!

groeten, Chris
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan