laptop koppelen aan boxen werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcgrunn

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Berichten
509
Hallo,

Ik heb iemand dit zit met het volgende probleem.

Hij heeft in zijn schuur een laptop staan (windows 10) met een mengpaneel en een versterker. De versterker zit aangesloten op het mengpaneel, en vanuit het mengpaneel gaat een kabel naar de externe geluidskaart die weer in de laptop zit. Dit werkt tot op zekere hoogte allemaal wel goed. Alleen soms wil hij wel eens overschakelen van geluid via de versterker naar zijn bluetooth speaker (JBL Charge 3). Op zijn laptop zit een bluetooth functie en deze verbind hij dan met zijn bluetooth speaker.

Maar soms pakt hij de speaker niet en moet hij eerst zijn externe kaart eruit halen en laptop opnieuw opstarten om verbinding te krijgen met de speaker.

Vaak is het andersom ook wel eens zo, dat als hij muziek via de bluetooth speaker had en dan over wil naar geluid via de versterker dan moet ie vaak ook eerst laptop opnieuw opstarten om dat dan weer werkend te krijgen.

Er toch een manier zijn om over te schakelen van geluid via versterker naar de bluetooth speaker en andersom.
 
Moet in principe helemaal geen probleem zijn. Ik vermoed hier eerder een probleem met de drivers van de bluetooth / externe geluidskaart.
 
Ik ben gister nog even langs geweest om te kijken en het zit zo:

Versterker is aangesloten op het mengpaneel en in het mengpaneel zit een tulpstekker en die loopt naar de externe geluidskaart, hier wordt de jack ingeplugd in de koptelefoon aansluiting. Daarna loopt er dus een usb kabel van externe kaart naar de laptop. Nu is alles gewoon verbonden en speelt hij ook gewoon muziek af.

De externe geluidskaart is er tussen gezet omdat als je de jack in plugt in de laptop je een hele vervelende bromtoon hoort.

Nu een paar vragen:

* De ene keer wordt muziek gespeeld via externe geluidskaart, maar soms ook via een bluetooth speaker (jbl charge 3). Is het ook mogelijk dat deze 2 samen tegelijk af kunnen spelen? Zowel via de externe geluidskaart als de speaker?

* Als er zegmaar muziek via de externe geluidskaart geluisterd wordt en je wilt overschakelen naar de bluetooth speaker werkt dit niet, bluetooth staat gewoon aan op de laptop en de speaker is gewoon gekoppeld geeft ie aan. Ik moet eerst de usbkabel van de externe geluidskaart uit laptop halen, als ik dit heb gedaan gaat de speaker wel gewoon spelen. Betekend dit dat deze 2 dingen niet samen kunnen? dat als ik van ene naar andere wil overschakelen? (volgens de persoon waar dit voor is werkte het voorheen altijd wel)

Is er een optie/mogelijkheid dat ik gewoon normaal kan overschakelen? of blijf je elke keer zitten met kabel dr in, kabel dr uit?

alvast bedankt voor uw/jullie reactie
 
Een applicatie (software waarmee muziek wordt afgespeeld) kan maar 1 apparaat tegelijk gebruiken.
Schakelen welk apparaat gebruikt wordt zal dan ook in die applicatie moeten gebeuren of via default audio (als dit zo is ingesteld).
Door 1 apparaat te ontkoppelen wordt applicatie gedwongen ander apparaat te gebruiken.
Zoek het dus in de instellingen van de gebruikte applicatie of in de default instellingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan