Slijtage letters

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerard1938

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2008
Berichten
80
Beste mensen,

Met inmiddels een stuk of wat oude keyboards in de la (en deze om er bij te doen) ben ik knap ziek van die verdwijnende letters.
In de la liggen een Logitech, een Microsoft en dit is een anderhalf jaar oude Acer.

Ik las dat er mensen zijn die er keyboardstickers op plakten, maar er moeten toch keyboards zijn waar de tekens niet op de toetsen zijn gedrukt
maar bijv. ge-etst of gegraveerd. Zijn dan wel duurder denk ik, maar dat maakt me geen ruk uit!
Wie kent dit probleem en wie weet de oplossing?

Groeten,
Gerard
 
Die zijn er. Bij mechanische toestenborden kun je de kapjes individueel vervangen en hoef je het toetsenbord in principe nooit weg te gooien. Dat is ook iets wat je kan overwegen. Moet je alleen elke paar jaar misschien een uurtje spenderen om alle kapjes te vervangen. (Mechanische) toetsenborden met backlight hebben "doorzichtige" letters om het licht door te laten en deze zijn dus niet opgedrukt. Vaak zijn deze ook zeer slijtvast (van goede merken).

Er zijn dus wel een paar opties die je kunt overwegen
 
Perfect ! Bedankt, alleen...
1) waar haal ik die knopjes;
2) backlight wil niet zeggen dat de karakters verlicht worden (transparante knoppen en licht vanachter) toch ?
Zag tenminste een Youtube filmpje met een dot licht vanonder de keys waardoor de letters zelf niet verlicht worden.
Naar mijn gevoel werkt e.e.a. averechts.

Modedit: Quote verwijderd, quoten is niet nodig indien je direct reageerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
1) bij een goed gesorteerde webwinkel, eBay of uiteraard bij de producent zelf.
2) Ja, de verlichting zit onder de toetsen en de karakters erop zijn dus verlicht.
Ik gebruik zelf een Corsiar Raptor K40 keyboard en de toetsenverlichting is in 3 kleuren in te stellen, niks zee van licht onder de toetsen vandaan, werkt perfect, ben er zeeeer tevreden mee :thumb:

Overigens gekocht om exact dezelfde reden als jij..:D
 
Laatst bewerkt:
Je kan idd (weer) een ander toetsenbord aanschaffen, maar ik zou zelf willen weten hoe zoiets mogelijk is ..
Ligt het aan de zuurtegraad van je lichaam misschien, of werk je veel met oplosmiddelen die je aan je vingers hebt hangen?

Leuk toetsenbord overigens, @Scrapheap ..
 
Mensen, bedankt voor het meedenken. Mogelijk is de ph-waarde de boosdoener. Ben sinds ruim 13 jaar een gepensioneerd zuurpruim.
Hoe dan ook ik zal 's navraag doen naar knoppies of plakplastic want een gaming-board voor simpel tik- en cadwerk is me voorlopid zo'n 50 € te hoog.
Anyhow, nogmaals dank !

Lach niet!
De jacht op plakletters of vervangende toetsen is geëindigd in een mail naar een leverancier met de vraag + foto's of zij 'deze' keys ook leverden (keyboardtype nummer erbij). Geen antwoord.
Gesurfd op het type Asus keyboard en vond aanbiedingen tot €5 nog wat. Over kwaliteit gesproken.

Omdat inmiddels de helft van dat keyboard onleesbaar was heb ik de la opengetrokken.
Daar lag mijn laatst gebruikte en prima leesbare Logitech keyboard.
Lach niet!
O ja, is ook zo die batterijen waren leeg...

PROBLEEM OPGELOST

Conclusie:
Alle waar naar zijn geld.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan