Vervangen Geforce GTX 650 of extra Gb intern?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Berichten
778
Hallo,

Ik speel voornamelijk ETS2 en ATS maar wil grafisch wat meer uit mn PC halen.
Ik heb op dit moment een Nvidea Geforce GTX 650 (MSI) en 4 Gb intern.
Wat is voor mij de beste optie? Vervangen videokaart of uitbreiden aantal Gb?
Indien de videokaart vervangen moet worden: door welke? Ik heb een budget tussen 100 en 150 euro, maar wil uiteraard zo weinig mogelijk besteden :D
 
Als het puur over grafisch gaat heeft geheugen uitbreiden weinig zin. Geheugen helpt meer bij laadtijden, draaien van veel mods, e.d. Daar een hele hoop mensen momenteel upgraden van DDR3 naar DDR4 kun je misschien nog wat geheugen relatief goedkoop op de kop tikken tweede hands.

In principe is elke video kaart in dat budget een (beperkte) upgrade tov de 650. De GTX1050 zou je net aan de bovenkant van je budget kunnen inpassen (ook qua voeding). Richting de onderkant van je budget heb je de AMD RX460 die in ieder geval gaat passen qua voeding. Let wel op dat de vergroting van de grafische kracht bij, vooral, oudere games niet ENORM is. Verwacht geen verdubbeling. Meer 10-15%. Je kunt je dan ook afvragen of het nut heeft met dat budget
 
Ik gebruik inderdaad aardig wat mods in genoemde games. Met name door Promods heeft ETS2 ERG lang nodig om te laden.
Gelet op je antwoord is uitbreiding naar 8 Gb dan de eerste optie.

Voor wat betreft het grafische gedeelte: ik heb de spellen nu ingesteld op medium performance maar wil met name graag een wat hogere resolutie draaien en wat meer richting high performance, puur voor het spelplezier. Ik zal mij eerst maar eens op het internet gaan verdiepen in de verschillen tussen de GTX650 en de GTX1050.
 
Hangt ook nog samen met de prestaties van je processor...als je nog met een Core 2 Duo werkt zal dat de bottleneck worden i.c.m. een moderne videokaart...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan