Geen optie voor 'Password protected sharing'

Status
Niet open voor verdere reacties.

TomDBNL

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 feb 2017
Berichten
1
Hallo allemaal,

Ik heb een Domain Controllertje opgezet en wil nu folder sharing op basis van user accounts configureren, zonder dat men daadwerkelijk zijn/haar host aan het domein moet koppelen. Maar gek genoeg krijg ik nergens iets gevonden over hoe je ervoor zorgt, dat wanneer je een share in wilt, je om een User Account gevraagd wordt. Ik las wel iets over de optie 'Turn on password protected sharing', maar die optie kan ik bij mij niet vinden in Windows Server 2012.

Ik heb het vooralsnog eenvoudig gehouden:
3 mappen: CompellentTraining, HuaweiTraining en ISO. Mappen CompellentTraining en ISO alleen toegankelijk voor users binnen de groep CompellentStudents (bijv. USER:CML01, PASS:CoreUserCML01!), HuaweiTraining en ISO alleen toegankelijk voor users binnen groep HuaweiStudents (bijv. USER:HW01, PASS:CoreUserHW01!). Althans, dat heb ik zo aangegeven bij de permissies. Maar zodra ik de (NFS based) share wil openen, krijg ik een Access Denied error. En bij SMB sharing is het juist zo dat ik overal bij kan, ondanks de door mij ingestelde permissions. Ik wil dat er een UAC-venstertje verschijnt waarmee ik met een user account kan inloggen, iets dat volgens mij niet zo ingewikkeld zou moeten zijn.

Iemand die denkt te weten wat ik fout doe?
 
Lokale en share permissies zijn 2 verschillende vensters.

Je lokale permissies kun je gewoon op Domain-users/domain-admins/enterprise-admins/system zetten. Je share permissies daar kun je de desbetreffende groepen inzetten. Zorg wel dat je hier "everyone/iedereen" verwijderd, anders krijgen de gebruikers geen UAC venster. (eventueel een nieuw mapje maken en alleen de share permissies aanpassen)

Hou er ook rekening mee dat als je eenmaal voor een server authenticated bent. dat die sessie bewaard word voor andere folders.
 
De vraag komt dus vanzelf bij het benaderen van een share, zolang de groep Gasten/Guests daar geen rechten heeft.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan