python in linux en windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

gamerjerome

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2009
Berichten
43
Hallo iedereen, sinds kort ben ik begonnen met python script leren via tutorials ect wat ik nu ben tegen gekomen is dat als ik bijvoorbeeld:

name = raw_input("whats your name?")
print"Ah so your name is %s. "%(name)

in linux doe dan werkt het maar bij windows wil hij niet op deze manier
de manier die bij windows werkt is deze:

name = input('What is your name?')
print("nice to meet you " +name + "!")

nu vraag ik me dus af werkt python in linux iets anders dan windows?
of is er een andere oorzaak?
(bij windows heb ik python gedownload van de site bij linux doe ik het via vimtext editor)
 
Heb je niet een install van python 2 en python 3?

Het bovenste is namelijk python 2, onderste python 3
 
ah dat is dan de reden dat het verschilt, python heb ik op de linux computer nog niet geupgedate (ging er vanuit dat toen ik linux een update gaf het ook automatisch python mee had genomen een tijdje terug) ook mede omdat er bij codecademy nog python 2 voorbij kwam was het wat verwarrend voor een noob zoals mij dat sommige scripts op linux wel werkt en niet op windows :p nu weet ik dus ook hoe dat kan, ik zal hier morgen even mee bezig, bedankt voor de reactie! ;)
 
Let wel: beide pythons bestaan nog. python 2 wordt nog steeds onderhouden, maar is officieel niet meer aangeraden. Probleem is dat veel tutorials en plug-ins ooit geschreven zijn voor python 2. Je kunt (en zult zelfs vaak) dus python 2 en 3 tegelijk op een systeem hebben.
 
Oke bedankt voor de tips! met linux was het indd de update (weer wat wijzer geworden :)) =-) ik heb nu zelf een boek aangeschaft waarin python 3 wordt uitgelegd hoef ik ook niet meer met de boel door elkaar te halen :)
bij deze is mij vraag dan ook beantwoord! ;) hartelijk bedankt!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan