• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal werkdagen berekenen tussen 2 datums

Status
Niet open voor verdere reacties.

Depant

Verenigingslid
Lid geworden
5 aug 2015
Berichten
238
Hallo allemaal,

Ik krijg met behulp van een indexfunctie de datum van binnenkomst en de datum van verslag van een monster.
vraag 1. Kan ik tussen die twee datums het aantal werkdagen berekenen??
vraag 2. Maakt het uit dat de datum geen "harde"datum is maar het resultaat van een indexfunctie?
Ik heb een bestandje toegevoegd met daarin de harde datums omwille de grootte van het bestand.

Ik ben benieuwd of,en welke oplossing er is.
bij voorbaat hartelijk dank.:thumb:

Bekijk bijlage vraag aantal werkdagen.xlsm
 
Zijn die datums via de indexfunctie getallen of tekst?
In vb bestandje hebt je deze als harde waarde als tekst ingegeven en dan is het iets moeilijker om te rekenen.:)
 
Laatst bewerkt:
Hallo Plongske

Goedemorgen,

Het is het resultaat van een indexformule maar is idd gewoon tekst.
Moet ik die tekst in een andere cel gewoon met formules naar een datum veranderen?

( netto werkdagen werkt daarom niet )

Henk Harbers
 
Laatst bewerkt:
Kan ook binnen de formule zelf dan heb je geen extra kolommen nodig.
Code:
=NETTO.WERKDAGEN(DATUM(LINKS(AI15;4);MIDDEN(AI15;5;2);RECHTS(AI15;2));DATUM(LINKS(AJ15;4);MIDDEN(AJ15;5;2);RECHTS(AJ15;2)))

MIDDEN() kan ook DEEL() zijn. Is versie afhankelijk.
 
Hartelijk bedankt voor uw hulp

Goedemiddag,

Ik heb eerst nog even geprutst...( beter langzaam vooruit dan eeuwig stil staan)
Maar met , ipv de ; en "deel" ipv "midden" geeft een "datum"
Ik ga verder puzzelen.

Hartelijk bedankt!!
 
Laatst bewerkt:
Als je de tekst er uitgevogeld hebt moet het nog converteren naar waarde met de functie WAARDE(tekst)
 

Bijlagen

  • vraag aantal werkdagen.xlsm
    22,4 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Het is het resultaat van een indexformule maar is idd gewoon tekst.
Moet ik die tekst in een andere cel gewoon met formules naar een datum veranderen?

( netto werkdagen werkt daarom niet )

Henk Harbers

Werkt uiteraard wel als je het genoteerde getal (datum) omzet naar het datumformaat zoals dat in de formule vereist wordt.
Code:
=NETTO.WERKDAGEN(DATUM(DEEL(AI15;1;4);DEEL(AI15;5;2);DEEL(AI15;7;2));DATUM(DEEL(AJ15;1;4);DEEL(AJ15;5;2);DEEL(AJ15;7;2)))
!
 
@Piet Bom,

Is niet nodig dit geeft ook een 'echte' datum
Code:
=DATE("2016";"01";"01")
 
@VenA,
Klopt, het werkt in Excel2010
Waarschijnlijk was het vroeger in Excel2003 wel nodig en ik heb daar lang mee gewerkt.
Weer iets geleerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan