Windows Gesloten Netwerk Maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lupus

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
Berichten
300
Weet niet of dit hier goed staat. Zo niet wordt het vanzelf wel verplaatst.

Ik wil een gesloten netwerk maken met 7 systemen. Twee van die systemen mogen wél het net op. De resterende systemen moeten een gesloten "intranet" vormen waarbinnen ze met elkaar kunnen werken. Hoe richt ik dat in?
 
Niet genoeg informatie om daar antwoord op te geven. Grotendeels afhankelijk van hoe je de rest van het netwerk indeelt en of alle computers in een domein hangen met een controller of dat het losse computers zijn.

Ook is natuurlijk belangrijk om te weten hoe veilig dit moet zijn
 
De Systemen die wél het net op mogen zijn een Vista-64 en een Win7-64 systeem. De rest van de systemen (1 AIO win7-64, 2 XP-32 laptop, 1 win8.1 notebook, 1 win7-64 laptop) mogen met elkaar "babbelen" in hun eigen gesloten netwerkje, dat weer wél toegankelijk is voor de twee systemen die het net wel op kunnen... Dus 2 mogen er naar buiten en die andere vijf blijven lekker "binnen"... Dus verkeer naar buiten en binnen is beperkt tot 2 systemen. De andere 5 mogen niks anders dan onderling communiceren en delen, niks het net op, niks binnenhalen van buiten...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daarmee heb je nog geen antwoord gegeven op mijn vragen ;)

Hoeveel "macht" heb je over de andere systemen en zijn er gebruikers die mogelijk expres dingen proberen te veranderen? Anders blijven er teveel mogelijkheden over.
 
:shocked:Wij zijn met zijn tweeën en hebben totale macht... wij voeren alles als Admin uit. Zonder beperkingen. Elk systeem en bestand kan geschreven, gelezen, verwijderd en gewijzigd worden behalve systeembestanden.


(stel ik nou zo'n rare vraag? Jantje Keesje en klaasje moeten binnenspelen Joop en Jos mogen zowel buiten als binnen spelen):shocked:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan