Wi-Fi en geluid problemen Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Appelke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 feb 2017
Berichten
4
Hallo!

Ik ben een maandje geleden geswitched van windows 8.1 naar Windows 10. Windows 10 ziet er goed uit, en de zoekfunctie werkt gelukkig weer (voorheen bij windows 8.1 werkte de zoekfunctie echt heel bagger). Nu heb ik een tweetal problemen, en ik ben echt ten einde raad. Ik heb bijna alles uitgeprobeerd wat ik op Google las, maar niks blijkt te helpen.

Probleem #1:

Ik werk als een video editor, daarbij gebruik ik Adobe Premiere Pro en heb ik natuurlijk geluid nodig. Als ik Premiere Pro opstart, dan heb ik geen geluid. Als ik kijk in mijn volume mixer, staat het programma Premiere Pro er niet eens bij! Terwijl in het programma er wel geluid word herkend, maar door Windows niet (zie foto). Als ik een ander programma opstart, bijvoorbeeld windows media player of Discord, dan hoor ik wel geluid en dan geeft hij dat ook aan. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?


Volume mixer verschil.png
Probleem #1 is OPGELOST! Ik ben naar afspeelapparaten gegaan, en daar stonden twee luidsprekers. Speakers en luidsprekers. Echter luidsprekers was van een programma die niet van Windows was, ik heb dat uitgeschakeld en nu werkt het geluid weer!

Probleem #2:
Zodra ik bijvoorbeeld een YouTube video bekijk, gmail open heb in een ander tabblad en ondertussen nog wat Google, dan stopt mijn Wi-Fi. Dit is echter alleen met het Wi-Fi op werk, en dit heb ik bij mijn thuis netwerk niet. Zodra ik opnieuw verbinding wil maken geeft hij aan dat het niet mogelijk is, ook niet bij andere netwerken in de buurt. Om Wi-Fi opnieuw te laten werken, moet ik mijn laptop opnieuw opstarten. Wat mij wel opvalt, zijn deze 8 Miniports. Die heb ik eerder nooit gezien in mijn apparaatbeheer (of ze waren verborgen), maar nu ik dit probleem heb zie ik ze opeens.

Netwerk addapters.png

Het lijkt wel alsof Windows wilt dat ik stop met werken. Elk hulp wordt gewaardeerd!

Appelke

Specs van m'n laptop:
Windows 10 Home 64bit,
Intel Core i5-3230M
NVidea Geforce GT 635m
8GB RAM
 
Laatst bewerkt:
Misschien wanneer je het netwerk even opnieuw instelt, dat het e.e.a. wordt opgelost:

Windowsknop, ga naar de Instellingen > Netwerk en internet > Status > Netwerk opnieuw instellen.
Op het scherm Netwerk opnieuw instellen selecteer je Nu opnieuw instellen > Ja om te bevestigen.
Wacht tot de pc opnieuw is opgestart om te zien of het probleem hiermee is opgelost.
 
Dit heeft niet gewerkt voor mij. Na zo'n 15 minuten actief gebruik maken van het internet valt hij weer weg en moet ik mijn laptop opnieuw opstarten. Helaas!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
Welkom op Helpmij :)
Die WAN-minipoorten zijn normaal, je hebt verborgen 'apparaten weergeven' aangevinkt onder apparaatbeheer.
WAN-Poorten.jpg wellicht is er een probleem op het werk met de Wi-Fi?

Appelke zei:
dan stopt mijn Wi-Fi. Dit is echter alleen met het Wi-Fi op werk, en dit heb ik bij mijn thuis netwerk niet.
Of je hebt het thuisnetwerk als enige voorkeur ingesteld, valt weinig over te zeggen zonder configuratie info.
Is het pas begonnen met Win 10?
Bijlage was verdwenen, opnieuw aangepast.
 
Laatst bewerkt:
Enne!
De WAN-Minipoorten komen echter alleen tevoorschijn als ik het probleem ga hebben. Ik kan bijlage 292269 niet openen helaas. Ik heb het net even nagevraagd en niemand van de +/- 50 mensen die hier werken heeft dit probleem of ooit gehad. Ook heb ik een programma gedownload genaamd GlassWire om te kijken naar mijn internetgebruik, en ik zie niks geks. Ik ga nooit boven de 2MB/s. Soms dan kan ik (figuurlijk) 20 youtube videos tegelijk bekijken, en soms is gmail openen genoeg om mijn Wi-Fi te laten stoppen. Ik heb geprobeerd om mijn laptop 2 uur idle te laten staan, met Wi-Fi, Skype en mijn virus scanner aan. Toen ik terugkwam deed mijn Wi-Fi het nog gewoon.

Ik heb niks aangegeven dat mijn thuisnetwerk daadwerkelijk mijn thuisnetwerk is. Dit probleem is inderdaad begonnen met de upgrade van Win 8.1 naar Win 10. Daarbij ben ik geupgrade naar Win 10 op werk en was het Wi-Fi op werk dus ook de eerste verbinding.

Groeten van een mede-sjeng. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook dit heeft niet geholpen. Ook nog volledig geupdate naar de meest recente windows 10 versie van 30 Januari, en blijf het probleem nog steeds hebben. Ik geef bijna op hiero!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan