nieuwe instance acces openen zonder current op te hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

manueld

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Berichten
216
probleem.

ik heb een access 2010 db met mssql als database server. alle data en querys gebeuren via passtrough query en vba recordsets. nu heb ik een stored procedure op de server die enige tijd nodig heeft om te draaien (de reden hiervan is niet relevant hij heeft gewoon tijd nodig). als ik de storeprocedure via passtrough laat draien dan blijft access wachten tot hij klaar is en dan pas kun je verder. access is helaas niet multitreading. nu zit ik te denken. is het mogelijk om een los access instance te openen. vervolgens via vba in die instance een passtrough query aan te roepen en vervolgens de instance los laten die zichzelf weer afsluit zodra hij klaar is. ondertussen kan ik dan verder met de orgiginele access versie en op de achtergrond draait de storedprocedure (die overigens een actie query is dus geen resultaat geeft.

ik weet dat het mogelijk moet zijn maar vergt wel even wat extra kennis
 
bedankt voor de tip. helaas werkt het pas vanaf sql server 2012 en wij draaien nog 2008. daarnaast gebeurt het wel vaker dat ik access niet wil laten "" hangen" tijdens een langer proces en ondertussen niets te kunnen. dit meganiek kan dara bij helpen. nu nog uitvissen hoe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan