fout melding 3061

Status
Niet open voor verdere reacties.

lala27

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2013
Berichten
20
Hallo allemaal,
mijn msaccess geeft dezxe foutmelding aan
bij deze code

CurrentDb.Execute "INSERT INTO Accounts(Email, Voornaam, Achternaam, Wachtwoord) " & " VALUES (" & Me.Email & ",'" & Me.Voornaam & "','" & Me.Achternaam & "','" & Me.Wachtwoord & "')"

foutmelding :
fout 3061 tijdens uitvoering:

er zijn te weinig parameters. het verwachte aantal: 1

wat is er mis?

volgens ene youtube video zou dit moeten werken
 
In de tutorial die ik had gekeken was deze ook geplaatst mijn kennis over vba is erg laag dus zou niet kunnen zeggen wrm deze er staat
 
Waarschijnlijk stond de VALUES regel op een nieuwe regel, en dan had er dus dit moeten staan:
Code:
     CurrentDb.Execute "INSERT INTO Accounts(Email, Voornaam, Achternaam, Wachtwoord) " _
          & " VALUES (" & Me.Email & ",'" & Me.Voornaam & "','" & Me.Achternaam & "','" & Me.Wachtwoord & "')"
Wat overigens in mijn ogen nog steeds niet goed is, want ik neem aan dat je het Email veld als tekstveld hebt gedefinieerd. Dat moet dan ook als tekst worden toegevoegd en niet als getal. Je krijgt dan dus dit:
Code:
     CurrentDb.Execute "INSERT INTO Accounts(Email, Voornaam, Achternaam, Wachtwoord) " _
          & " VALUES (""" & Me.Email & """,""" & Me.Voornaam & """,""" & Me.Achternaam & """,""" & Me.Wachtwoord & """)"
Ik heb de enkele aanhalingstekens vervangen door dubbele, omdat je wellicht in de naam ook aanhalingstekens hebt staan. Jouw code loopt daar op vast, mijn variant niet.
 
VALUES stond niet op een nieuwe regel bij mij maar de velden zijn inderdaad wel tekstvakken ik zal dit later uitproberen en melden wat mijn resultaten zijn
 
de code werkte niet maar heb inmiddels op een andere manier het werkende gekregen
 
En dan is het altijd fijn als de medelezers ook kunnen zien hoe het is opgelost :). Dus wellicht kun je de oplossing nog even posten.
 
Oww ja sorry.
Ik heb ipv vba dit gedaan

Gewoon via macro eerst record opslaan en dan volgend record dit werkte prima was veel makkelijker dan het leek
 
Een oplossing die ik niet begrijp; als je formulier is gekoppeld aan de gegevensbron (en daar lijkt het op als je het record op kunt slaan) en je naar het volgende record kunt gaan, heb je die hele macro m.i. niet nodig, want Access slaat al uit zichzelf de gegevens op als je naar een ander record gaat. En dat prima met <PgUp> en <PgDown>, daar heb je dus helemaal geen macro of code voor nodig :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan