Administrator account . . .

Status
Niet open voor verdere reacties.

Punto1969

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 feb 2017
Berichten
3
Ik bezit sedert kort een nieuwe ( tweedehands ) laptop ,met als O.S. Windows 10.
Ik ben bezig hem zo te configureren dat hij mij bevalt.

Ik wou daarom twee accounts maken ,één met beperkte rechten ,en één met administrator rechten.

Naam account met beperkte rechten : JAN

Naam account met administrator rechten : ACCOUNT ALLE RECHTEN

Tot zo ver ,ging alles goed.
Maar . . . er bestond al een derde account met de naam ADMINISTRATOR.
Deze wou ik nu verwijderen ,maar dat gaat niet ? !
Ook van deze account ,een account maken met beperkte rechten ,lukt niet.

De enige opties voor het ADMINISTRATOR account zijn : Wachtwoord wijzigen en Een ander account beheren . . .

Bestaat er nog een mogelijkheid ,om de account te verwijderen ?
Of laat ik beter ( en zo ja ,waarom ? ) ,alles zoals het nu is ?

Bij voorbaat dank voor de hulp.
 
Indien je als administrator in Windows inlogt dan moet je toch andere administratoren kunnen verwijderen?
 
Hoi,
Welkom op Helpmij :)
Als er al een administrator-account aanwezig is, waarom zou je die dan willen vervangen voor een ander met dezelfde rechten?
Je hebt nu toch al een account met alle rechten?
Nuttig leesvoer en meer.
 
Laatst bewerkt:
Indien je als administrator in Windows inlogt dan moet je toch andere administratoren kunnen verwijderen?

Dat dacht ik ook . . . maar kennelijk ( bij Windows 10 ? ) is dat niet zo.
De administrator account dewelke reeds bestond op mijn laptop ( dewelke ik tweedehands aankocht ). Kan ik niet verwijderen.
Tenminste ik zou niet weten hoe . . .
De tweede administrator account ,die ik er zelf op zette ,kan wel verwijdert worden.

Dus . . . vermoed ik ,dat Windows 10 ,rekening houdt ,welk Admin. Account het eerste was. En dat die niet zonder meer gewist kan worden.
Maar wel rechten heeft om Admin. Accounts dewelke later toegevoegd werden ,te wijzigen & verwijderen.
 
Hoi,
Welkom op Helpmij :)
Als er al een administrator-account aanwezig is, waarom zou je die dan willen vervangen voor een ander met dezelfde rechten?
Je hebt nu toch al een account met alle rechten?
Nuttig leesvoer en meer.

U heeft natuurlijk wel ergens gelijk ,maar 'k vind het gewoonweg vreemd . . .
Het is ( was ) de bedoeling om Windows zo in te richten zoals ik het het liefste wil.
Dus dacht ik aan één account met beperkte rechten ( met mijn voornaam ) ,en één met Administrator rechten ,waarmee ook ingrijpende wijzigingen uitgevoerd kunnen worden ,met als naam " Account Alle Rechten ".
Dan zou ik 3 accounts hebben ,en wordt het reeds aanwezige Admin. account ,met de naam " Administrator " overbodig.
En kan gewist worden.

Ik vond dat praktisch ,logisch ,en duidelijk voor mezelf. Maar Windows 10 verhindert dit kennelijk.
Toen dacht ik ,ik verander gewoon de naam van account nummer 3 . . . van " Administrator " naar " Account Alle Rechten " ,maar ook dat is niet mogelijk.
Het account " Administrator " dewelke hoogst waarschijnlijk tijdens de installatie gemaakt werd ,kan blijkbaar niet verwijdert worden ,en ook niet van naam veranderen.
De enige opties die ik heb ,zijn het wijzigen van het wachtwoord en wijzigingen aanbrengen in de andere accounts.
Ik vind dat vreemd . . .
Maar 't is natuurlijk geen ramp ,en de computer werkt zo natuurlijk ook.

Uiteraard kan ik bij een herinstallatie dit veranderen.
Maar dat gaat mij te ver ,voor een dergelijk detail.

Ik vroeg mij gewoon af ,of iemand op dit forum ,weet hoe dat dat komt.
En . . . of men via een omweg ,dit alsnog kan aanpassen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan