NAS als webserver?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Goedenavond allemaal,

Kan ik mijn eigen website hosten op mijn eigen NAS?

Of moet je NAS over die functie beschikken?

Of kan ik een map aanmaken met daarin bestanden die van de NAS een webserver te maken?

Graag jullie advies.

Mvrgr.

Nossie
 
Da zouden wij meer over de NAS moeten weten. CPU? besturing systeem? wat is al ingebakken?
 
Het is een Seagate NAS met hun eigen NAS OS 4.2

Network File Protocols and Services
CIFS/SMB
NFS v3
AFP
HTTP(S)
FTP/sFTP
SSH
SNMP
SMTP
NTP
UPnP
Bonjour
WebDAV
DFS-N
Printers

File System
Internal: EXT4
External: EXT2, EXT3, EXT4, NTFS,
FAT32, HFS+

Hardware
ARM 1.2GHz processor
512MB DDRIII

Hebben jullie hier genoeg aan?
 
HTTP(S) ondersteunt hij, dus er zit hoogstwaarschijnlijk een webserver op.
 
Laatst bewerkt:
Hoe nu verder?

Maak ik een map 'www' en daar plaats ik mijn bestanden? Is het zo simpel of moet er meer gebeuren?
 
Ik ben even gaan lezen en ik zie dat ik WordPress kan installeren, dat is toch een webserver? Of alleen op een website te maken? Het is WordPress versie 1.3

Kan ik daar iets mee?
 
Wordpress is geen webserver, maar een webapplicatie die op een webserver draait.
Verder is Wordpress 1.3 bijzonder achterhaald, we zijn al bij versie 4.7.2

Waar lees je dit eigenlijk allemaal?

Edit: Wordpress 1.3 heeft mogelijk nooit bestaan, heb ik net onderzocht. Na versie 1.2 zijn ze naar versie 2.0 gegaan. En dan praat ik over het jaar 2004.
 
Laatst bewerkt:
Bijzonder dan, maar ik zou je er maar niet aan wagen. Die versie is inmiddels totaal veranderd vergeleken met toen.

Maar zie je geen webserver, https, apache of iets dergelijks?
 
Staan vooral mediaservers op, een surveillance manager om ip-cams op te nemen en (op afstand) te bedienen en bekijken, er staat nog 'Gate one' web terminal emulator. Verder nog een bit torrent app. Maar niets van wat jij opnoemt.

Ik heb deze NAS gekregen van Seagate als een soort van 'goedmakertje'. Het is ook niet een NAS die ik direct zelf zou kiezen, maar de basisfunctie NAS werkt gewoon goed en snel genoeg voor mij.

Dus als het niet gaat is het gewoon jammer.
 
Waarvoor wil je de webserver gebruiken? Voor ontwikkeldoeleinden? Of wil je echt 24.7 een website runnen?
In het eerste geval kan je prima op je eigen PC uit de voeten met XAMPP, en anders als je 24/7 een site wilt runnen kan je een goedkoop hostingpakketje nemen bij Antagonist of iets dergelijks.
 
Mijn dochter moet voor school een aantal it projecten doen en dan had het makkelijkst geweest als we dat helemaal in eigen beheer kunnen doen. Ik moet maar eens bij mijn eigen provider (Caiwaiy) gaan vragen of op hun website kijken want ik geloof dat ik bij hun ook wat ruimte heb voor een website.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Mvrgr

Nossie
 
Bestaat er voor NAS device's eigenlijk geen alternatieve software net zoals je met routers kunt doen?

Dan kan ik er software opzetten waarmee het wel mogelijk is.....
 
Voor zover ik weet is dat er niet, want de hardware is bij elk weer afwijkend.
Sommige routers hebben wel eens dergelijke functionaliteit. Of je kan een Raspberry PI inrichten met een webservertje.
 
Ow ja zo'n Pi, die zijn maar iets van €50. Dat is nog wel iets om over na te denken.

Dank je wel.
 
Kan wel ietsje goedkoper dan dat hoor :)
Maar het is zeker iets waar je veel profijt van hebt. Ikzelf heb er eentje met Quake 3 Arena om op mijn televisie te spelen ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan