Audio probleem, coil whine?

Status
Niet open voor verdere reacties.

thejordy

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2013
Berichten
41
Hallo allemaal,

Allereerst, ik wist echt niet waar ik mijn vraag moest stellen. Hoop dat dit het juiste sub-forum is?

Mijn probleem:
Ik heb een tijdje een PC waarbij ik problemen heb met de audio.
Tijdens het spelen van games (GTA 5 bijvoorbeeld) hoor ik een raar getik. Nou heb ik gelezen dat dit coil whine kan zijn? Aangezien ik betreft hardware 0 verstand heb, ben ik best radeloos!

Specs van mijn PC:
-Intel Core i7-6700K
-Corsair Vengeance LPX 16GB
-SeaSonic M12II EVO 620 Bronze
-ASUS Z170 PRO GAMING
-GeForce GTX 1070 Founders Edition 8GB
-Cooler Master Hyper 103
-iiyama ProLite B2783QSU-B1 (monitor)

Ik sluit overigens mijn apple oortjes direct aan op de monitor. Kan dat een probleem zijn?

Alvast bedankt voor jullie hulp
 
En als je de oortjes aansluit op de front-audio uitgang van de pc, wat dan.., hoor je dat getik dan ook..?
En luidsprekers...ook dat getik..?
 
Hoor je het getik (zoem) over de oordopjes of gewoon uit het apparaat? Coil whine is trilling van een spoel die je dus echt hoort (niet via oordopjes).
 
Laatst bewerkt:
Hallo

"hoor ik een raar getik. Nou heb ik gelezen dat dit coil whine kan zijn? "

Getik is zeker geen coil whine. (coil whine is een heel hoog gefluit ... meestal van een trillende smoorspoel of transformator)
Dit zou je dan zeker niet horen via een koptelefoon , die de oren afsluit voor omgevingsgeluid.
Vraag me wel af waar je dergelijke volledig verkeerde info gelezen zou kunnen hebben ...


"Ik heb een tijdje een PC waarbij ik problemen heb met de audio."

Heb je dit reeds sinds het begin , of ... sedert een of andere update/upgrade van/naar b.v.b. win 10.

Mocht dit sinds een update zijn van b.v.b. win 10 , dan is het uiteraard zo goed als zeker een driver probleem.


"Ik sluit overigens mijn apple oortjes direct aan op de monitor"

Deze zijn 4 polig ... test eens met een "normale" 3.5mm 3 polige koptelefoon.

Een standaard p.c. aansluiting is immers 3 polig , en niet 4 polig.

Peter
 
Wellicht heb ik het geluid niet goed genoeg omschreven. Het is een soort gezoem. Wat harder wordt zodra ik een grafisch zwaar spel speel.
Dit gezoem is er ook zodra ik de interne speakers van de monitor gebruik.

Voor de front-audio uitgang moeten jullie mij even helpen. Ik heb 2 uitgangen, 1 die groen is en 1 die rose is. In beide passen de apple-oortjes niet.
 
Het is een soort gezoem. Wat harder wordt zodra ik een grafisch zwaar spel speel.
Klinkt als een voeding (afscherming) probleem.
Zit beeldscherm ook met audiokabels aan de computer aangesloten?
Wat als je daar je oordopjes op aansluit?
 
Laatst bewerkt:
Klinkt als een voeding (afscherming) probleem.
Zit beeldscherm ook met audiokabels aan de computer aangesloten?
Wat als je daar je oordopjes op aansluit?

Monitor is met alleen een hdmi kabel aangesloten. moet dat met een aux kabel?
Welke... de rose of de groene?
 
Probeer oordopjes eens op groen.
Waarschijnlijk dan ook even de audio instellingen op de computer aanpassen (Audio niet via HDMI).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan