hoe zet ik whatsap icoon op openingsscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
948
Heb een Motorola smartphone aangeschaft en net whatsapp geïnstalleerd. Twee vragen:
Hoe kan ik dat icoontje (ook) op het bureaublad/openingsscherm krijgen? Nu moet ik daarvoor naar het menuscherm (apps zoeken).
Zag bij een contact als status staan 'alleen als ik wifi heb'. Die optie is blijkbaar niet standaard. Hoe stel je dat dan in?
 
Whatsapp installeren was voor mij geen probleem en het werkt ook goed. Het antwoord op mijn vragen vind ik echter niet in de links. Op het filmpje staat na het installeren het wahtsapp icoontje zo te zien ook op het bureaublad (als dat zo heet bij een smartphone). Bij mij niet. Ik moet daarvoor eerst naar het scherm 'apps zoeken' en het daar aanklikken. Ik heb de Moto G4 Play.
 
Kun je dat ding niet indrukken en dan slepen naar je startscherm. (Of Kopieren en plakken op startscherm)
Of indrukken en dan slepen naar de onderbalk en dan van daaruit slepen naar Startscherm.
Of eerst indrukken en dan slepen naar links.

Verplaatsen is dus Aanraken: raak het scherm aan om iets te kiezen. Raak aan en
houd vast om opties te bekijken. Sleep en veeg om sneller te
verplaatsen. Of knijp om in te zoomen op het scherm.

Heb je net een nieuwe telefoon.? Heb je geen handleiding ?
 
Laatst bewerkt:
Ja, het is gelukt. Bedankt voor de hulp. Ik heb hem inderdaad net een paar dagen in gebruik. De handleiding gaat niet verder dan het plaatsen van sim, sd-kaart en nog een paar basic dingetjes. Verder moet je het zelf uitzoeken. De functies van de toetsen, zoals blokkeren van het scherm, worden niet eens genoemd.
 
Is dit de handleiding voor jou Motorola. Dan kun je hem nu opslaan. :)
 
Volgens mij zou er een link bij moeten zitten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan