Dual boot probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

BigLJohn48

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2013
Berichten
113
Op mijn Windows 8.1 computer heb ik een dual boot probleem. In de oude situatie stond op de 2 Terabite schijf C het systeem, en op de 475 GigaBit schijf D mijn documenten. Omdat ik de grootste schijf voor opslag wilde maken, en de drive letter C niet veranderd kon worden, installeerde ik een tweede versie van Windows 8.1 op drive D. Na de keuze in dualboot voor drive D, heb ik schijf C geformateerd zodat alleen de Windows 8.1 op drive D overbleef. Nu was het wel mogelijk om de drive letters te verwisselen. Echter mijn computer laat tijdens het opstarten nog steeds die dualboot zien, zodat ik moet kiezen en er op klikken. Hoe krijg ik die keuze mogelijkheid nu weg, en zodanig dat mijn computer gaat opstarten op de nieuwe drive C van 475 GigaBite ? Groetjes; Jan.
 
Laatst bewerkt:
Da was vroeger een commando voor: google eens naar fixmbr
 
fixmbr

Ergens op het net vond ik een site waar dit commando in stond; bootrec.exe /fixmbr Dit commando moet worden ingevoerd in windows prompt, te vinden rechts van het beeldscherm onder instellingen, opstartmogelijkheden voor windows. Deze opdracht prompt is getiteld; administratorX\windows\system32\cmd.exe Welnu, dit commando is geslaagd, maar wederom bij het opstarten van Windows 8.1 weer die keuze optie tussen windows 8.1 en de onderste regel. Maar nu was er ineens wel een verschil te zien; Boven het menu stond een regeltje te lezen; Windows start na 29 seconden. Ik wachtte geduldig, en ineens ging hij naar mijn windows toe op de kleinere schijf. Het gaat er nu nog om om dat keuzemenu onzichtbaar te maken.
 
Hartelijk dank Lange Pier, het probleem is opgelost !

Bedankt voor de tip Lange Pier. Simpel naar uitvoeren + msconfig + opstarten en D - Windows wissen en opslaan. Daarna heb ik de computer helemaal stroomloos gemaakt en opnieuw opgestart. Het duoboot keuzemenu was na de herstart verdwenen, het beeldscherm zwart, en daarna het welkomstscherm van Windows 8 enz. enz. Totaal 46 seconden nodig om op te starten + 10 seconden extra voor ESET Smart Security 8 8.0.319.1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan